Srebrne Ferrari 250 GTO, 1962
Stylowe repliki klasycznych samochodów
SKU: CMC-M-151
Zobacz inne produkty z kategorii Prezenty dla fana aut, jachtów i motorów lub producenta CMC GmbH & Co. KG z wysyłką w 24 godziny
Opis
Żadne inne Ferrari nie wywarło takiej fascynacji jak 250 GTO z lat 60-tych. Wraz z nadejściem narodził się budzący podziw klasyk. Dzięki swoim sportowym osiągnięciom i głębokiej elegancji, 250 GTO jest praktycznie na ustach wszystkich, jakby był dziś kultowym samochodem na świecie.
W marcu 1961 roku ludzie w Ferrari zaczęli się denerwować. Było to spowodowane zbliżającym się wprowadzeniem nowego Jaguara E-Type na Salonie Samochodowym w Genewie. Samochód był postrzegany jako poważny konkurent, a Ferrari było bardzo zaniepokojone jego dominacją w wyścigach samochodowych.
Enzo Ferrari zareagował natychmiast i zlecił Giotto Bizzarrini zaprojektowanie nowego samochodu klasy GT. Bizzarrini zdecydował się na współpracę z 250GT/SWB, modelem, który sprawdził się w trudnych testach. Było całkiem jasne, że niewielkie zmiany, jeśli w ogóle, zostaną wprowadzone w podwoziu, podczas gdy rozstaw osi pozostanie taki sam przy 2400 mm. Główne modyfikacje, które nastąpiły, dotyczyły tylnej osi, aerodynamiki nadwozia i środka ciężkości. Dodatkowo dostarczono ulepszoną przekładnię zębatą.#
Samochód uzyskał homologację z nowym oznaczeniem typu 250 GTO, gdzie „O” oznacza włoskie słowo „omologate” (homologowane, certyfikowane). Jednak z powodu szeroko znanego „wewnętrznego zamachu stanu” przeciwko Enzo Ferrari kilku projektantów GTO, w tym Bizzarrini, musiało opuścić firmę.
Jego następcą został Mauro Foghieri, który rozpoczął współpracę z konstruktorem nadwozi Sergio Scaglietti i zakończył projekt rozwojowy. Nowy GTO miał oszałamiająco piękne nadwozie i został zaprezentowany międzynarodowej prasie w Maranello w lutym 1962 roku.
Wyścigowy debiut GTO miał miejsce podczas 12 godzin w Sebring 1962 w USA. Jego duet kierowców, Phil Hill i Olivier Gendebien, wygrali klasę GT i zajęli drugie miejsce w klasyfikacji generalnej. Od tego czasu zwycięska passa trwała; Ferrari zdobyło mistrzostwo konstruktorów kolejno w 1962, 1963 i 1964 roku. W sumie zbudowano 39 pojazdów GTO, w tym trzy wyposażone w 4-litrowy silnik.
Witamy w replice 250 GTO charakteryzującej się absolutnie niezwykłym kunsztem CMC. Masz możliwość wyboru pomiędzy srebrnym, żółtym, niebieskim i czerwonym wykończeniem zgodnie z własnymi preferencjami.
Informacje o Classic Model Cars (CMC)
Fantastyczne produkty połączone z najwyższą jakością wykończenia dają nam synonim niemieckiej marki Classic Model Cars. To prawdziwy ukłon w stronę ręcznie wykonywanych produktów, które zachwycają swoją niepowtarzalną elegancją oraz luksusem.
CMC to jedna z czołowych firm produkujących miniatury samochodów zabytkowych. Firma tworzy klasyczne oraz kolekcjonerskie modele samochodów przy użyciu autentycznych materiałów i tkanin.
Od 1995 roku CMC posiada własny zakład produkcyjny z wysoko wykwalifikowanymi inżynierami i pracownikami w Chinach. Efektem wielomiesięcznych badań są różnorodne modele klasycznych samochodów, które składane są ręcznie z ponad 1800 pojedynczych części. Manufaktura wykorzystuje wysokiej jakości materiały, aby w pełni zachować „wierność oryginałowi” danego modelu samochodu.
Firma skupia się na wszystkich głównych i popularnych skalach kolekcjonerskich: 1:12, 1:18, 1:24, 1:43. Pierwszy wyprodukowany przez firmę model był w skali 1:24 - to kultowy Mercedes-Benz SSK z 1930 roku. Został zbudowany w 1995 roku i zdobył wiele prestiżowych nagród.
Każdy pojedynczy element jest starannie montowany ręcznie. Instrumenty na desce rozdzielczej są montowane osobno. Siedzenia pokryte są tkaniną lub skórą. Wykładzina podłogowa jest układana we wnętrzu i w bagażniku. W replikach odwzorowane są najmniejsze detale zgodne z oryginalnymi planami danego pojazdu.
Atrybuty / szczegóły
SKU | CMC-M-151 |
Producent | CMC GmbH & Co. KG |
Model | M-151 |
Materiał | Ręcznie wykonany metalowy precyzyjny model z kierownicą po lewej stronie, zbudowany z 1841 pojedynczych części, z czego 1215 wykonanych jest z metalu. Wierna w skali, autentyczna replika karoserii dostosowanej przez znanego konstruktora nadwozi Sergio Scaglietti. Elegancko odwzorowany przód ze zdejmowanymi osłonami trzech wlotów powietrza. Jeden wlew płynu chłodzącego pod otwieraną pokrywą w masce; jeden wlew zbiornika oleju umieszczony pod prawą stroną tylnej szyby z otwieraną pokrywą. Misterne wycieraczki z piórami z prawdziwej gumy. Funkcjonalna maska silnika, wyposażona w drążek nośny, funkcjonalne zamki do szybkiego zwalniania oraz skórzane paski i sprzączki do bezpiecznego mocowania. Funkcjonalne drzwi z przesuwanymi oknami. Pokrywa bagażnika ma pręt podtrzymujący i otwiera się, ukazując koło zapasowe. Tylny wlew paliwa z otwieranym korkiem. Idealnie okablowane koła z obręczą ze stopu lekkiego, szprychami i nyplami ze stali nierdzewnej. Odkręć centralne nakrętki blokujące Borrani (z gwintami zależnymi od strony prawo- i lewoskrętnymi), aby zdjąć koła. Bardzo szczegółowy 12-cylindrowy silnik typu V, w komplecie ze wszystkimi agregatami, rurami i okablowaniem. Dokładne odwzorowanie wnętrza i akcesoriów wyścigowych, takich jak klatka bezpieczeństwa i pasy bezpieczeństwa. Siedzenia obite prawdziwymi pokrowcami tekstylnymi ze skórzanymi wykończeniami. Dobrze zintegrowana deska rozdzielcza z pełną gamą przyrządów i elementów sterujących na lakierowanej powierzchni. Dopracowane podwozie, które odsłania autentycznie odwzorowane przednie i tylne zawieszenie, zbiornik oleju do smarowania suchej miski olejowej i zbiornik paliwa (wszystkie wykonane ze stali nierdzewnej), a także imponującą wyścigową rurę wydechową układu wydechowego. Zdejmowana dolna płyta ze stali nierdzewnej i błyszczące wykończenie na wysoki połysk |
Gwarancja | 24 miesiące |
Dodatkowe informacje | Ręczne wykonanie. Możliwość przyczepienia tabliczki znamionowej |
Zobacz katalog
Opinie
Brak opinii dla tego produktu.