Samochód Lancia D50, 1955 GP Pau #10 Eugenio Castellotti

Stylowe repliki klasycznych samochodów

2 989,00 zł

SKU: CMC-M-178

Dostępność produktu: Na zamówienie - od 10 dni do 5 tygodni

Zobacz inne produkty z kategorii Prezenty dla fana aut, jachtów i motorów lub producenta CMC GmbH & Co. KG z wysyłką w 24 godziny

Zadzwoń i zamów przez telefon:

+48 660 777 937 +48 577 036 777

Opis

Wicemistrz wyścigu GP Pau z 1955 roku, młody Eugenio Castellotti, zajął świetne drugie miejsce za weteranem Jean Behra na Maserati 250F.

CMC odtworzyło tę Lancię D50 z numerem 10 jako autentyczny, drobiazgowo dopracowany, precyzyjny model. Zwróć uwagę na szczegóły stylistyczne charakterystyczne dla tego legendarnego D50: maska jest wyposażona w 3 zamiast 5 wylotów powietrza z każdej strony, a chłodnice oleju zostały zmodyfikowane pod kątem chłodnicy.

Eugenio Castellotti był najmłodszym kierowcą Scuderia Lancia. Wraz z Ascarim i Villoresim dołączył do nowo założonego zespołu wyścigowego Grand Prix w 1954 roku. Z powodu wielu opóźnień konstrukcyjnych we wdrażaniu projektu D50, zespół nie zaangażował się w wyścigi aż do ostatniego wyścigu sezonu 1954 . W konsekwencji członkowie zespołu dzielą swój czas między misje Scuderia Lancia i inne wyścigi. Ascari wygrał Mille Miglia 1954, Villoresi startował w Portugalii, a Castellotti zajął trzecie miejsce w Turystycznym Trofeum. Długo oczekiwany debiut Lancii D50 nie zakończył się jednak sukcesem. Wyglądało na to, że D50 nie był ani dojrzały technicznie, ani wystarczająco niezawodny, aby ścigać się na długich dystansach Grand Prix w tym czasie.

Fala upałów, która towarzyszyła Grand Prix Argentyny 1955 była torturą dla człowieka i maszyny. Ponownie żaden z samochodów Scuderia Lancia nie ukończył wyścigu, a cały zespół był przygnębiony. Mimo to dla dumnego Gianniego Lancii porzucenie nie wchodziło w rachubę. Udane występy Lancii D50 w kolejnych Grand Prix Turynu i Pau dały bardzo potrzebną nadzieję na odwrócenie drogiego projektu Formuły 1.

Grand Prix Pau to wyścig samochodowy organizowany corocznie we francuskich Pirenejach. Nie liczyło się to do mistrzostw świata Formuły 1. W 1955 r. wyścig odbył się 11 kwietnia, a uczestnicy mieli do pokonania 110 okrążeń, pokonując łączny dystans 303,84 km. Zespół Mercedesa nie wziął udziału w tym wyścigu, ponieważ jego uwaga była skupiona na wyścigu w Monako. Ferrari też nie pojawiło się w Pau. Ich miażdżąca porażka w poprzednim wyścigu w Turynie pozostała zbyt bolesna.

Prowadząc Lancię D50 z numerem 6, dwukrotny mistrz świata Alberto Ascari zdobył pole position. Niestety, na ostatnie dwa okrążenia przed metą został złapany na nieszczęściu zerwania linki hamulcowej. Jean Behra, doświadczony weteran, poprowadził wyścig do samego końca swoim Maserati 250F z numerem 14. Utalentowany Castellotti dojechał swoją #10 Lancią D50 na drugie miejsce z minutą straty do zwycięzcy Jeana Behry. Roberto Mieres zajął trzecie miejsce w Maserati 250F, a Luigi Villoresi jadący Lancią D50 z numerem 8. zajął czwarte miejsce. Ze względu na czas stracony na naprawy Alberto Ascari zajął dopiero piąte miejsce.

Informacje o Classic Model Cars (CMC)

Stylowe produkty połączone z najwyższą jakością wykończenia dają nam synonim niemieckiej marki Classic Model Cars. To prawdziwy ukłon w stronę ręcznie wykonywanych produktów, które zachwycają swoją niepowtarzalną elegancją oraz luksusem.

CMC to jedna z czołowych marek produkujących miniatury samochodów zabytkowych. Firma tworzy klasyczne oraz kolekcjonerskie modele samochodów przy użyciu autentycznych materiałów i tkanin.

Od 1995 roku CMC posiada własny zakład produkcyjny z wysoko wykwalifikowanymi inżynierami i pracownikami w Chinach. Efektem wielomiesięcznych badań są różnorodne modele klasycznych samochodów, które składane są ręcznie z ponad 1800 pojedynczych części. Manufaktura wykorzystuje wysokiej jakości materiały, aby w pełni zachować „wierność oryginałowi” danego modelu samochodu.

Manufaktura skupia się na wszystkich głównych i popularnych skalach kolekcjonerskich: 1:12, 1:18, 1:24, 1:43. Pierwszy wyprodukowany przez firmę model był w skali 1:24 - to kultowy Mercedes-Benz SSK z 1930 roku. Został zbudowany w 1995 roku i zdobył wiele prestiżowych nagród.

Każdy pojedynczy element jest starannie montowany ręcznie. Instrumenty na desce rozdzielczej są montowane osobno. Siedzenia pokryte są tkaniną lub skórą. Wykładzina podłogowa jest układana we wnętrzu i w bagażniku. W replikach odwzorowane są najmniejsze detale zgodne z oryginalnymi planami danego pojazdu.

Informacje o producencie

Atrybuty / szczegóły

SKU CMC-M-178
Producent CMC GmbH & Co. KG
Model M-178
Materiał Precyzyjny metalowy model wykonany ręcznie z 1598 części. Zdejmowana i zamykana maska ​​silnika. Regulowany ekran na zawiasach. Realistyczna replika silnika V8 wraz z rurami i okablowaniem. Metalowe rury wydechowe. Trójkątna oś skrętna z amortyzatorami, zawieszenie przednie z wahaczami poprzecznymi, resor poprzeczny, całość wykonana z metalu. Tylne zawieszenie z rurą De-Dion, poprzecznym resorem piórowym, podłużnymi wahaczami i wewnętrznymi amortyzatorami, wszystkie wykonane z metalu. Kratka chłodnicy wykonana ręcznie ze stali nierdzewnej z metalowymi wspornikami. Bardzo szczegółowa replikacja systemu chłodzenia. Bardzo szczegółowy obieg paliwa i oleju. Autentycznie odwzorowane uchylne korki wlewu paliwa. Autentycznie powielony korek wlewu oleju na zawiasach. Fotel kierowcy i zagłówek obite skórą. Perfekcyjnie wykonane koła ze szprychami i nyplami ze stali nierdzewnej na aluminiowej obręczy. Autentycznie replikowane centralne nakrętki blokujące z gwintami prawoskrętnymi i lewoskrętnymi. Eleganckie wykończenie brylantowym lakierem w oryginalnym kolorze. Numer startowy 10 wydrukowany metodą tamponu
Gwarancja 24 miesiące
Dodatkowe informacje Ręczne wykonanie. Możliwość przyczepienia tabliczki znamionowej

Zobacz katalog

Opinie

Brak opinii dla tego produktu.