Samochód Jaguar C-Type, 24H France, 1953, #20

Piękne repliki klasycznych samochodów

2 999,00 zł

SKU: CMC-M-194

Dostępność produktu: Na zamówienie - od 10 dni do 5 tygodni

Zobacz inne produkty z kategorii Prezenty dla fana aut, jachtów i motorów lub producenta CMC GmbH & Co. KG z wysyłką w 24 godziny

Zadzwoń i zamów przez telefon:

+48 660 777 937 +48 577 036 777

Opis

Od początku głównym celem Jaguara był długodystansowy klasyk, który miał świadomość marketingowego efektu sukcesu w Le Mans. Jako wsparcie dla trzech samochodów zespołu fabrycznego Jaguara, Ecurie Francorchamps, który został założony rok wcześniej, przyjechał do Le Mans i cieszył się tym samym zarządzaniem fabryką, co lekkie C-Types. Imponujący wynik dwóch kierowców de Tornaco i Laurenta w niemal standardowym typie C uplasował się na dziewiątym miejscu w klasyfikacji generalnej. CMC zdecydowało się zatem na rozwinięcie tego pod kątem sportów motorowych ciekawego wariantu kolorystycznego. Rezultatem jest miniatura o imponującej charyzmie i sportowej dynamice.

Ecurie Francorchamps zostało założone w 1952 roku przez Jacquesa Swatersa. Belgijski zespół wziął udział w kilku wyścigach Formuły 1 od 1952 do 54 roku, ale jedyne zwycięstwo, jakie odniósł, odniósł w 1956 roku Avus, Grand Prix poza Pucharem Świata, z właścicielem zespołu za kierownicą. Ecurie Francorchamps brała również udział w wyścigach samochodów sportowych do 1978 roku, prowadząc kampanię samochodów wyścigowych Ferrari. Ale jego początek można znaleźć w użyciu Jaguarów. Był rok 1953, kiedy belgijski zespół wziął udział w wejściu do fabryki Jaguara w Le Mans. Będąc pod wrażeniem ich dziewiątego miejsca, szef Jaguara Lyons wysłał Belgów na pozostałe wyścigi sezonu na Spa i Nürburgring. Ecurie Francorchamps rywalizował z Laurentem i Swatersem w Spa 24 Hours w lipcu, ale doznał awarii silnika, która spowodowała wcześniejszą emeryturę. Zdarzyło się to ponownie Belgom w wyścigu Eifel pod koniec sierpnia: wycofanie się z wyścigu z powodu uszkodzenia silnika.

W następstwie tego wyścigu podwozie XKC 047 zostało odesłane do Jaguar Cars Ltd. w Coventry po nowy silnik z systemem gaźnika Webera i zmodyfikowanym tylnym zawieszeniem modelu Lightweight. W ten sposób XKC 047 typu C został przekazany firmie Dunlop jako pojazd testowy i rozwojowy. Później XKC 047 wznowił wyścigi do 1959 roku. Od 1963 roku przez ponad pół wieku pozostawał w posiadaniu jednej rodziny. Był to kamień węgielny znaczącej kolekcji Jaguara Guya Griffitha w południowej Anglii. W 2016 roku Chassis XKC 047 został sprzedany na aukcji Bonham w Monako za 7,2 miliona euro – nieodrestaurowany i całkowicie autentyczny.

Ecurie Francorchamps powrócił do rywalizacji w sezonie 1954 z Jaguarem C-Type (XKC 011), który został przebudowany i wyposażony w gaźniki Weber. Po raz kolejny odniósł sukces: czwarte miejsce w Le Mans, trzecie miejsce w 12 Hours of Reims i siódme miejsce w Tourist Trophy.

Informacje o Classic Model Cars (CMC)

Stylowe produkty połączone z najwyższą jakością wykończenia dają nam synonim niemieckiej marki Classic Model Cars. To prawdziwy ukłon w stronę ręcznie wykonywanych produktów, które zachwycają swoją niepowtarzalną elegancją oraz luksusem.

CMC to jedna z czołowych marek produkujących miniatury samochodów zabytkowych. Firma tworzy klasyczne oraz kolekcjonerskie modele samochodów przy użyciu autentycznych materiałów i tkanin.

Od 1995 roku CMC posiada własny zakład produkcyjny z wysoko wykwalifikowanymi inżynierami i pracownikami w Chinach. Efektem wielomiesięcznych badań są różnorodne modele klasycznych samochodów, które składane są ręcznie z ponad 1800 pojedynczych części. Manufaktura wykorzystuje wysokiej jakości materiały, aby w pełni zachować „wierność oryginałowi” danego modelu samochodu.

Manufaktura skupia się na wszystkich głównych i popularnych skalach kolekcjonerskich: 1:12, 1:18, 1:24, 1:43. Pierwszy wyprodukowany przez firmę model był w skali 1:24 - to kultowy Mercedes-Benz SSK z 1930 roku. Został zbudowany w 1995 roku i zdobył wiele prestiżowych nagród.

Każdy pojedynczy element jest starannie montowany ręcznie. Instrumenty na desce rozdzielczej są montowane osobno. Siedzenia pokryte są tkaniną lub skórą. Wykładzina podłogowa jest układana we wnętrzu i w bagażniku. W replikach odwzorowane są najmniejsze detale zgodne z oryginalnymi planami danego pojazdu.

Informacje o producencie

Atrybuty / szczegóły

SKU CMC-M-194
Producent CMC GmbH & Co. KG
Model M-194
Materiał Precyzyjny metalowy model wykonany ręcznie z 1162 części. Otwierana i zamykana pokrywa silnika. Realistyczna replika prostego sześciocylindrowego silnika wraz z otaczającymi elementami, rurami i okablowaniem. Metalowe rury wydechowe. Trójkątna oś przednia z wahaczami, amortyzatorami hydraulicznymi, zawieszeniem wzdłużnym drążkiem skrętnym, całość wykonana z metalu. Sztywna oś tylna z poprzecznym zawieszeniem drążka skrętnego, amortyzatorami hydraulicznymi, łącznikami wzdłużnymi, całość wykonana z metalu. Kratka chłodnicy wykonana ręcznie ze stali nierdzewnej. Szczegółowa replikacja systemu chłodzenia. Szczegółowy obieg paliwa i oleju. Autentycznie replikowany korek wlewu paliwa na zawiasach. Drzwi kierowcy otwierane na realistycznie wyglądających zawiasach. Fotele kierowcy i pasażera pokryte skórą. Perfekcyjnie wykonane koła ze szprychami ze stali nierdzewnej i nyplami na obręczach aluminiowych. Przykręcane centralne nakrętki blokujące z gwintem prawo/lewo. Eleganckie i genialne wykończenie w oryginalnym kolorze. Numery startowe wydrukowane skomplikowaną metodą tamponu
Gwarancja 24 miesiące
Dodatkowe informacje Ręczne wykonanie. Możliwość przyczepienia tabliczki znamionowej

Zobacz katalog

Opinie

Brak opinii dla tego produktu.