Samochód Ferrari D50, 1956 GP France #14 Collins
Niezwykłe repliki klasycznych samochodów
SKU: CMC-M-182
Dostępność produktu: Na zamówienie - od 10 dni do 5 tygodni
Zobacz inne produkty z kategorii Prezenty dla fana aut, jachtów i motorów lub producenta CMC GmbH & Co. KG z wysyłką w 24 godziny
Opis
Po tym, jak Lancia przekazała swój projekt D50 Ferrari, samochód przeszedł szereg innowacyjnych ulepszeń, aby stać się gwiazdą wyścigów w sezonie Grand Prix 1956. We Francji Peter Collins pojechał swoim Ferrari D50, aby wygrać drugie zwycięstwo w Grand Prix nad Eugenio Castellotti i Jean Behra.
Po przerwie spowodowanej tragicznym wypadkiem w Le Mans, Grand Prix de France wznowiono w 1956 roku. Jako piąta runda mistrzostw świata odbyła się 1 lipca na „Circuit de Reims-Gueux”. Wyścig składał się z 61 okrążeń po 8,302 km, co daje łącznie 506,4 km. Scuderia Ferrari wystawiała głównie z Juanem Manuelem Fangio, Eugenio Castellotti i Peterem Collinsem. Pozostałe dwa miejsca zajęli Hiszpan Alfonso de Portago, który miał wystartować w swoim pierwszym wyścigu Formuły 1, oraz Olivier Gendebien. Wszyscy mieli ścigać się w 265-konnym Ferrari D50 z krótkim nosem.
Maserati miał w swoim zespole Stirling Moss, Jean Behra i Piero Taruffi, z których każdy pilotował 250F. Wśród innych przeciwników był brytyjski zespół Vandervell Products Ltd ze swoją flotą Vanwall VW56 oraz francuski zespół Gordini z Typem 32 i Typem 16. Nie zabrakło także kilku korsarzy aspirujących do rywalizacji w posiadanych przez siebie Maserati 250F.
Podczas treningu kwalifikacyjnego okazało się, że Maserati 250F z trudem nadąża za tempem Ferrari D50, podczas gdy samochody Vanwalla okazały się bardziej sprawne. Fangio zdobył pole position przed kolegami z drużyny Castellotti i Collins. Jednak w klasyfikacji kierowców Collins i Moss przebili nawet Behrę i Fangio.
Po rozpoczęciu wyścigu Collins objął prowadzenie i razem trio Ferrari zdystansowało się od zwolenników. Moss stoczył pojedynek z Schellem z zespołu Vanwall o czwarte miejsce. Ich wyczerpującą rywalizację przerwała najpierw awaria silnika, której doznał Schell, a następnie uszkodzona skrzynia biegów, która spotkała Mossa. Obaj kierowcy wznowili jednak ściganie się w samochodach swoich kolegów z drużyny.
Po awansie na czwarte miejsce Schell zaczął gonić Castellottiego i Collinsa i ostatecznie ich wyprzedził. Był na drugim miejscu za Fangio przez sześć okrążeń. Kiedy Collins i Castellotti zdali sobie sprawę, że Britt nie ma za nimi ani jednego okrążenia za nimi, mocno przyspieszyli, by go wyprzedzić. W ogniu rywalizacji Schell musiał zjechać do pit-stopu z problemami technicznymi. W tym samym czasie problemy techniczne zmusiły również Fangio do zjazdu do pit stopu, co ostatecznie sprowadziło go do czwartego miejsca. Peter Collins odniósł swoje drugie zwycięstwo w Grand Prix, zajmując 0,3 sekundy przed swoim kolegą z zespołu Eugenio Castellotti.
Informacje o Classic Model Cars (CMC)
Fantastyczne produkty połączone z najwyższą jakością wykończenia dają nam synonim niemieckiej marki Classic Model Cars. To prawdziwy ukłon w stronę ręcznie wykonywanych produktów, które zachwycają swoją niepowtarzalną elegancją oraz luksusem.
CMC to jedna z czołowych firm produkujących miniatury samochodów zabytkowych. Firma tworzy klasyczne oraz kolekcjonerskie modele samochodów przy użyciu autentycznych materiałów i tkanin.
Od 1995 roku CMC posiada własny zakład produkcyjny z wysoko wykwalifikowanymi inżynierami i pracownikami w Chinach. Efektem wielomiesięcznych badań są różnorodne modele klasycznych samochodów, które składane są ręcznie z ponad 1800 pojedynczych części. Manufaktura wykorzystuje wysokiej jakości materiały, aby w pełni zachować „wierność oryginałowi” danego modelu samochodu.
Firma skupia się na wszystkich głównych i popularnych skalach kolekcjonerskich: 1:12, 1:18, 1:24, 1:43. Pierwszy wyprodukowany przez firmę model był w skali 1:24 - to kultowy Mercedes-Benz SSK z 1930 roku. Został zbudowany w 1995 roku i zdobył wiele prestiżowych nagród.
Każdy pojedynczy element jest starannie montowany ręcznie. Instrumenty na desce rozdzielczej są montowane osobno. Siedzenia pokryte są tkaniną lub skórą. Wykładzina podłogowa jest układana we wnętrzu i w bagażniku. W replikach odwzorowane są najmniejsze detale zgodne z oryginalnymi planami danego pojazdu.
Atrybuty / szczegóły
SKU | CMC-M-182 |
Producent | CMC GmbH & Co. KG |
Model | M-182 |
Materiał | Precyzyjny metalowy model wykonany ręcznie z 1161 części. Zdejmowana i zamykana maska silnika. Odchylana klapa wentylacyjna do przestrzeni na nogi kierowcy. Dokładna replika silnika V8 z rurami i okablowaniem. Związane rury wydechowe wykonane z metalu. Trójkątna oś przednia z amortyzatorami, zawieszenie przednie na wahaczach, resor poprzeczny, całość wykonana z metalu. Tylne zawieszenie z rurą De-Dion, poprzecznym resorem piórowym, popychaczami i amortyzatorami ciernymi, wszystkie wykonane z metalu. Chłodnica oleju zamontowana przed chłodnicą. Szczegółowa replikacja obiegu paliwa i oleju oraz układu chłodzenia. Zawiasowe, otwierane korki wlewu paliwa i oleju. Fotel kierowcy i zagłówek tapicerowane skórą. Niezwykle realistyczne i perfekcyjnie wykonane koła ze szprychami i nyplami ze stali nierdzewnej zamontowane na aluminiowej obręczy. Autentycznie replikowane centralne nakrętki blokujące z gwintami prawoskrętnymi i lewoskrętnymi. Eleganckie wykończenie brylantową farbą w oryginalnym kolorze z numerami startowymi nadrukowanymi metodą tamponu |
Gwarancja | 24 miesiące |
Dodatkowe informacje | Ręczne wykonanie. Możliwość przyczepienia tabliczki znamionowej |
Zobacz katalog
Opinie
Brak opinii dla tego produktu.