Samochód Alfa Romeo 8C 2900B Speciale Touring Coupè, 1938
Cudowne repliki klasycznych samochodów
SKU: CMC-M-107
Zobacz inne produkty z kategorii Prezenty dla fana aut, jachtów i motorów lub producenta CMC GmbH & Co. KG z wysyłką w 24 godziny
Opis
Alfa Romeo, jeden z czołowych i najdłużej działających włoskich producentów samochodów, tym autem zbudował dla siebie pomnik. Niezwykła stylistyka i charakterystyczny wygląd pojazdu są od tego czasu podziwiane i wychwalane na całym świecie.
W ścisłej współpracy z muzeum Alfa Romeo „Storico”, CMC przekształciło go w wysokiej klasy model klasy premium. Perełka modelarstwa wykonana na cześć ważnego wydarzenia w historii wyścigów.
8C 2900B Special Touring Coupé zostało wykonane na zamówienie i jest obecnie dumą muzeum Alfa Romeo „Storico” w Arese we Włoszech. Pojazd ma nie tylko ciekawą historię, ale także efektowny i niepowtarzalny wygląd.
Pierwotnie 8C 2900B został zbudowany na 24-godzinny wyścig Le Mans w 1938 roku. Został wyposażony w zamknięte nadwozie (Berlinetta) zaprojektowane przez specjalistów Touring w oparciu o badania aerodynamiczne nad lekką konstrukcją — opatentowaną technologię znaną jako Touring Superleggera (nadwozie aluminiowe ). Samochód dopełnił zoptymalizowany 8-cylindrowy silnik rzędowy o mocy 220 KM oraz niezbędne akcesoria do nocnych wyścigów Le Mans.
Pomimo lepszej przewagi podczas wyścigu, 8C nie był w stanie ukończyć wyścigu. Pęknięcie opony i późniejsze pęknięcie zaworu kładą kres pogoni za pozornie pewnym zwycięstwem.
Po wyścigu samochód został całkowicie naprawiony i sprzedany w prywatne ręce. Z biegiem czasu był w posiadaniu kolejnych właścicieli. Ostatecznie samochód trafił do Anglii, skąd w latach 80. został sprowadzony do domu przez Muzeum Alfa Romeo „Storico” w zamian za samochód wyścigowy Grand Prix Typ 158 Alfetta. Storico zdecydowało się na odrestaurowanie samochodu jako wersji ulicznej z oryginalnym ciemnoczerwonym wykończeniem.
Od tego czasu ten jedyny w swoim rodzaju rarytas oczarował każdego odwiedzającego muzeum.
Informacje o Classic Model Cars (CMC)
Ekskluzywne produkty połączone z najwyższą jakością wykończenia dają nam synonim niemieckiej marki Classic Model Cars. To prawdziwy ukłon w stronę ręcznie wykonywanych produktów, które zachwycają swoją niepowtarzalną elegancją oraz luksusem.
CMC to jedna z czołowych firm produkujących miniatury samochodów zabytkowych. Firma tworzy klasyczne oraz kolekcjonerskie modele samochodów przy użyciu autentycznych materiałów i tkanin.
Od 1995 roku CMC posiada własny zakład produkcyjny z wysoko wykwalifikowanymi inżynierami i pracownikami w Chinach. Efektem wielomiesięcznych badań są różnorodne modele klasycznych samochodów, które składane są ręcznie z ponad 1800 pojedynczych części. Marka wykorzystuje wysokiej jakości materiały, aby w pełni zachować „wierność oryginałowi” danego modelu samochodu.
Firma skupia się na wszystkich głównych i popularnych skalach kolekcjonerskich: 1:12, 1:18, 1:24, 1:43. Pierwszy wyprodukowany przez firmę model był w skali 1:24 - to kultowy Mercedes-Benz SSK z 1930 roku. Został zbudowany w 1995 roku i zdobył wiele prestiżowych nagród.
Każdy pojedynczy element jest starannie montowany ręcznie. Instrumenty na desce rozdzielczej są montowane osobno. Siedzenia pokryte są tkaniną lub skórą. Wykładzina podłogowa jest układana we wnętrzu i w bagażniku. W replikach odwzorowane są najmniejsze detale zgodne z oryginalnymi planami danego pojazdu.
Atrybuty / szczegóły
SKU | CMC-M-107 |
Producent | CMC GmbH & Co. KG |
Model | M-107 |
Materiał | Ręcznie montowany metalowy precyzyjny model składający się z 1577 pojedynczych części. Z metalu wykonano 1244 części. Autentyczny i wiernie odwzorowany, opływowy korpus. Stworzony przez słynnego producenta Touring i zbudowany zgodnie z opatentowaną zasadą Superleggera. Ładnie wykonany front z niezwykłą jednostką oświetleniową i ciekawą maską chłodnicy. Dwuskrzydłowa maska silnika z oryginalnymi i funkcjonalnymi skórzanymi paskami. Właz rewizyjny na błotnikach jest przykręcony do nadwozia i można go zdjąć. Szpadle tylnych kół w kształcie półksiężyca można usunąć. Pokrywa bagażnika z funkcjonalnym urządzeniem blokującym. Ruchomy drążek podtrzymujący utrzymuje pokrywę bagażnika w pozycji otwartej. Nie można zdjąć koła zapasowego. Funkcjonalne drzwi z ruchomymi oknami skrzydłowymi. Idealnie zbudowane szprychowe koła ze stali nierdzewnej z nyplami. Centralne nakrętki blokujące przykręcane z gwintem prawo- i lewoskrętnym. Szyjka wlewu paliwa z bocznym zamknięciem z ruchomym korkiem wlewu paliwa. Bardzo szczegółowy 8-cylindrowy silnik rzędowy ze wszystkimi agregatami oraz kompletnymi rurami i okablowaniem. Wierny oryginalnemu odtworzeniu kokpitu. Siedzenia i pokrowce na drzwi są tapicerowane prawdziwą skórą. Precyzyjnie wykonana deska rozdzielcza ze wszystkimi przyrządami i elementami sterującymi. Szczegółowe odtworzenie podwozia kompleksu. Zbiornik paliwa i oleju wykonany ze stali nierdzewnej. Genialne lustrzane wykończenie w oryginalnym odcieniu czerwonego wina |
Gwarancja | 24 miesiące |
Dodatkowe informacje | Ręczne wykonanie. Możliwość przyczepienia tabliczki znamionowej |
Zobacz katalog
Opinie
Brak opinii dla tego produktu.