Dostępne 24h
obrazek 1 Rycina Cyrku Sadeler Maximus z XVII wieku
obrazek 2 Rycina Cyrku Sadeler Maximus z XVII wieku
obrazek 3 Rycina Cyrku Sadeler Maximus z XVII wieku

Rycina Cyrku Sadeler Maximus z XVII wieku

Luksusowe antyki

3 108,00 zł

SKU: ANT-3996

Dostępność produktu: w magazynie

Wysyłka w: 1 dzień

Zadzwoń i zamów przez telefon:

+ 48 660 777 937 +48 577 036 777

W naszym portfolio mamy kilkaset tysięcy mebli antyków z Europy - napisz czego konkretnie szukasz - a My prześlemy propozycje

Administratorem twoich danych jest Platforma
Luxury Products Cylwik Spółka Jawna

Opis

„Pozostałości Circus Maximus, który został tak nazwany ze względu na swój rozmiar, ponieważ był większy od innych w Rzymie, a wspomniany Cyrk został zbudowany wyłącznie w celu celebrowania różnych rodzajów gier i polowań. Do dziś widoczne są pozostałości całego miejsca, gdzie ludzie siedzieli na schodach, aby oglądać wspomniane gry, jak pokazano na znaku A. W znaku B znajdowały się więzienia znaku C. Jest podziemna droga, zepsuty obelisk, który znajdował się pośrodku wspomnianego cyrku D. i część jeziora, które obecnie służy do nawadniania ogrodu, który biegnie wzdłuż E i Awentynu F oraz Palatynu”. Widok z serii „Vestigi delle Antichità di Roma Tivoli Pozzuolo et altri luoghi”, którą Sadeler wykonał na podstawie serii Francuza Stefano Du Péraca, wykorzystując technikę trawienia i rytowania oraz w mniejszym formacie na współczesnym papierze czerpanym. Praca składa się z 50 tablic wydanych przez Marco Sadelera w 1606 r. w Pradze, prężnie działającym ośrodku kulturalnym, pod tym samym tytułem „Vestigi delle Antichità di Roma” i tymi samymi opisami, co dzieło Du Pérac w języku włoskim, bez podania nazwiska wynalazcy. Sadeler, nadworny rytownik Rudolfa II, podróżował do Niemiec i Włoch, zatrzymując się w Rzymie w 1593 r. Jednak jego dzieło obejmuje również widoki „…Tivoli, Pozzuolo i innych miejsc”, których brakuje w dziele Du Péraca (jest trzynaście nowych tablic), w których zaakcentowany jest aspekt naturalistyczny. Obraz w idealnym stanie, z szerokimi marginesami, umieszczony w orzechowej ramce.

Jest to jeden z najważniejszych repertuarów ikonograficznych dla pasjonatów podróży Grand Tour.

Wyjątkowe meble antyczne oraz akcesoria wyposażenia, mogą być doskonałym pomysłem na urządzenie naszych wnętrz. Dzisiaj jest coraz więcej miłośników dobrej jakości starych produktów, które mają określoną charakterystykę i duszę. To ukłon w stronę historii, tworzenia i projektowania klasycznych oraz ponadczasowych mebli. Istnieje wiele różnych stylów w meblarstwie antycznym, a każdy z nich ma swoje wyróżniające się cechy.

Jest wiele różnych stylów cechujących antyczne meble, jednak możemy wyróżnić kilka najważniejszych. Meble eklektyzmu to wiek XIX, na który przypada miłościwie panujący styl biedermeierowski. Jego odmiany w początkowych latach tego stulecia to meble antyczne neogotyckie, gotyckie, rokoko, styl Ludwika Filipa, czy w końcu angielski styl Wiktoriański. Pod koniec wieku te style przechodzą w pseudo style klasycyzmu, renesansu i baroku.

Przepiękne meble w stylu Empire to okres między końcem XVIII a początkiem XIX wieku. Wszystko wzięło się od panowania Napoleona. Tam narzucono znaczne podobieństwo i nawiązania do zdobień rzymskich i greckich.

Meble klasycystyczne to styl Ludwika XVI, które także silnie nawiązują do architektury antycznej. Ciekawe i warte uwagi są wszelkie produkty antyczne w stylu rokoko oraz Ludwika XV. Następny jest barok, którego nazwa pochodzi od portugalskiego barocco – co w tłumaczeniu jest nieregularnie rozwiniętą perłą. Były to bardzo reprezentacyjne meble, które miały dosłownie ociekać blichtrem i pełnić znaczącą rolę w luksusie. Wyjątkowe, selektywnie używane materiały stosowano po to, aby jeszcze bardziej podkreślić wyniosły ton tych wyrobów.

Dzisiaj możemy obserwować, jak bardzo duży wpływ właśnie miał styl barokowy na dzisiejsze klasyczne meble, które są projektowane z dużym podobieństwem do dawnej epoki. Znaczącym także stylem jest renesans. Który rozkwitał w XV i XVI wieku i wywarł także duże piętno na sztukę tworzenia mebli. Styl renesansowy był dosyć ciężki i masywny. Używano brązowych bejc, a także gzymsy, mocne cokoły oraz płaskorzeźby. Na pewno można powiedzieć, iż były to dosyć specyficzne produkty, ale dał sporo nowych możliwości jak np. konstrukcja kredensu, czy ogólnie szeroko pojęte meble skrzyniowe. Tutaj także interesowano się mitologią i antycznymi czasami, więc podpory czy nogi przybierały formy zwierzęce.

Łapy lwa, głowy orła – to częsty widok właśnie w stylu renesansowym. Aktualnie sporo światowych marek odtwarza tak wykonane meble biorąc przykłady z twórców włoskich czy francuskich. To przejaw podziwu i dbania o historię najpiękniejszych renesansowych antyków. Należy pamiętać, że w każdym kraju inaczej postrzegano wytwarzanie mebli, więc każdy styl w danym państwie miał swój oddzielny charakter. To bardzo ważne, szczególnie przy wyszukiwaniu odpowiedniego dla swojego wnętrza luksusowego antyku.

Najważniejsze w stylowych meblach antycznych jest oryginalność. I to jest finalnie istotne z punktu nabywcy, ponieważ na rynku krąży wiele falsyfikatów. Marka Luxury Products dostarcza dokument potwierdzający zgodność produktu z faktycznym opisem i zdjęciem. Do Państwa dyspozycji mamy rzeczoznawców dzieł sztuki, historyków oraz ekspertów z całego świata.

Atrybuty / szczegóły

SKU ANT-3996
Producent Antyki
Model 3996
Materiał papier czerpany
Wymiary Wysokość: 28,5 (26,5) cm Szerokość: 41,5 (39,5) cm
Wiek XVII
Rok 1600
Przeznaczenie Do salonu i gabinetu

Zobacz katalog

Opinie

Brak opinii dla tego produktu.