Replika Lancia D50, 1954-1955
Piękne repliki klasycznych samochodów
SKU: CMC-M-175
Dostępność produktu: Na zamówienie - od 10 dni do 5 tygodni
Zobacz inne produkty z kategorii Prezenty dla fana aut, jachtów i motorów lub producenta CMC GmbH & Co. KG z wysyłką w 24 godziny
Opis
Lancia miała reputację firmy oferującej najnowocześniejsze innowacje, nie tylko w swoich sportach motorowych, ale także w modelach ulicznych. W jakiś sposób D50 był przypadkiem granicznym, ponieważ Gianni Lancia pozwolił Vittorio Jano na zaprojektowanie pierwszego w historii samochodu wyścigowego Formuły 1 od Lancii. Rewolucyjny i najnowocześniejszy projekt D50 dobrze obiecywał za jego dążenie do honoru i sławy. Jednak po tragicznej stracie Ascariego Gianni Lancia na długo odwrócił się od sportów motorowych.
Projekt D50 był mistrzem Vittorio Jano z rewolucyjnymi innowacjami, aby poradzić sobie z nowymi zasadami narzuconymi na wyścigi Grand Prix. Wśród jego charakterystycznych cech znalazła się skrzynia biegów, która znacznie obniżyła środek ciężkości, lekki kompaktowy silnik V8 o kącie cylindra 90° i czterech wałkach rozrządu w głowicy oraz aerodynamicznie ukształtowane zbiorniki paliwa w sakwach. Aby wał napędowy, który obracał się zgodnie z obrotami wału korbowego, ominął kabinę kierowcy, silnik został odchylony od osi podłużnej o 12° w lewo. Skrzynia biegów została zamontowana poprzecznie tuż przed tylną osią de Dion. Były to przełomowe cechy, które sprawiły, że D50 był jedyny w swoim rodzaju.
Ambitny projekt Formuły 1 Lancii szybko przykuł uwagę wielkich graczy w świecie wyścigów. Alberto Ascari, dwukrotny mistrz świata sprzed lat, podpisał kontrakt z Lancią. Do zespołu Lancii dołączył kolejny wybitny kierowca Luigi Villoresi. W 1955 roku do zespołu dołączyli bardziej znani piloci, w tym Eugenio Castellotti.
24 października 1954 Lancia D50 zadebiutowała w ostatniej imprezie sezonu wyścigowego – Grand Prix Hiszpanii w Barcelonie. Alberto Ascari zdobył pole position w kwalifikacjach i osiągnął najszybsze okrążenie wyścigu z 2,18 min, ale awaria sprzęgła zmusiła go do wycofania się na 9. z 80 okrążeń. Rewolucyjny duch zaczął się wspaniale, ale nagle się skończył – przynajmniej na tamten sezon.
Żaden inny samochód Lancii nigdy nie wywołał tak emocjonalnego poruszenia w konkurencji i wśród publiczności, nie wspominając o jego trwałym wpływie na losy firmy. Wraz ze śmiercią Alberto Ascari wkrótce potem, koszty rozwoju D50 i pogoń za zwycięstwami w prestiżowych wyścigach Grand Prix okazały się zbyt duże dla Gianniego Lancii.
Zespół wyścigowy wraz z flotą D50 został przekazany Enzo Ferrari w 1955 roku, a sporty motorowe Lancii zostały przerwane na prawie dekadę.
Informacje o Classic Model Cars (CMC)
Oryginalne produkty połączone z najwyższą jakością wykończenia dają nam synonim niemieckiej marki Classic Model Cars. To prawdziwy ukłon w stronę ręcznie wykonywanych produktów, które zachwycają swoją niepowtarzalną elegancją oraz luksusem.
CMC to jedna z czołowych marek produkujących miniatury samochodów zabytkowych. Firma tworzy klasyczne oraz kolekcjonerskie modele samochodów przy użyciu autentycznych materiałów i tkanin.
Od 1995 roku CMC posiada własny zakład produkcyjny z wysoko wykwalifikowanymi inżynierami i pracownikami w Chinach. Efektem wielomiesięcznych badań są różnorodne modele klasycznych samochodów, które składane są ręcznie z ponad 1800 pojedynczych części. Marka wykorzystuje wysokiej jakości materiały, aby w pełni zachować „wierność oryginałowi” danego modelu samochodu.
Firma skupia się na wszystkich głównych i popularnych skalach kolekcjonerskich: 1:12, 1:18, 1:24, 1:43. Pierwszy wyprodukowany przez firmę model był w skali 1:24 - to kultowy Mercedes-Benz SSK z 1930 roku. Został zbudowany w 1995 roku i zdobył wiele prestiżowych nagród.
Każdy pojedynczy element jest starannie montowany ręcznie. Instrumenty na desce rozdzielczej są montowane osobno. Siedzenia pokryte są tkaniną lub skórą. Wykładzina podłogowa jest układana we wnętrzu i w bagażniku. W replikach odwzorowane są najmniejsze detale zgodne z oryginalnymi planami danego pojazdu.
Atrybuty / szczegóły
SKU | CMC-M-175 |
Producent | CMC GmbH & Co. KG |
Model | M-175 |
Materiał | Precyzyjny metalowy model wykonany ręcznie z 1598 części. Zdejmowana i zamykana maska silnika. Regulowany ekran na zawiasach. Realistyczna replika silnika V8 wraz z rurami i okablowaniem. Metalowe rury wydechowe. Trójkątna oś skrętna z amortyzatorami, zawieszenie przednie z wahaczami poprzecznymi, resor poprzeczny, całość wykonana z metalu. Tylne zawieszenie z rurą De-Dion, poprzecznym resorem piórowym, podłużnymi wahaczami i wewnętrznymi amortyzatorami, wszystkie wykonane z metalu. Kratka chłodnicy wykonana ręcznie ze stali nierdzewnej z metalowymi wspornikami. Bardzo szczegółowa replikacja systemu chłodzenia. Bardzo szczegółowy obieg paliwa i oleju. Autentycznie odwzorowane uchylne korki wlewu paliwa. Autentycznie powielony korek wlewu oleju na zawiasach. Fotel kierowcy i zagłówek obite skórą. Perfekcyjnie wykonane koła ze szprychami i nyplami ze stali nierdzewnej na aluminiowej obręczy. Autentycznie replikowane centralne nakrętki blokujące z gwintami prawoskrętnymi i lewoskrętnymi. Eleganckie wykończenie błyszczącą farbą w oryginalnym kolorze |
Gwarancja | 24 miesiące |
Dodatkowe informacje | Ręczne wykonanie. Możliwość przyczepienia tabliczki znamionowej |
Zobacz katalog
Opinie
Brak opinii dla tego produktu.