Pomysłowe wzornictwo połączone z niesamowitą historią dają synonim firmy Maronese.
Bracia Giovanni, urodzeni w 1941 r. I Iginio, urodzony w 1942 r., Nadal są chłopcami, kiedy w 1966 r. Postanawiają założyć wraz z dwoma innymi partnerami, Angelo i Bruno, fabrykę mebli Maronese przy via Taglio w Maron di Brugnera.
Jest poniedziałek, 3 października, dzień, w którym czwórka młodych ludzi z kapitałem 2 000 000 lirów rozpoczyna swoją przygodę. To lata wielkich przemian, które dziś zapamiętane są jako „dobre lata”, takie, w których założyciele mieli wielkie marzenia i jednocześnie wielkie nadzieje na ich realizację. Bardzo bliski związek z terytorium jest punktem wyjścia dla historii Maronese. W latach sześćdziesiątych region Livenza wokół Brugnery szybko się zmieniał, otwierając się na nową strukturę przemysłową. Ale wartości są takie same jak zawsze i ojcowie przekazują je swoim dzieciom z pokolenia na pokolenie: niesłychanie silne oddanie pracy, wrodzone poczucie obowiązku i głęboko zakorzenione pragnienie rozwoju.
W tym kontekście inicjatywa braci Polesello i partnerów Copat oraz Billot znajduje żyzny grunt, który przekształci ich przedsiębiorczość w markę o międzynarodowej renomie. Nie zajmowali się handlem, ale zajmowali się transportem i tak zaczęli rozumieć branżę meblarską oraz poznawać klientów. Zwiedzili całe Włochy, od Sycylii po Apricę, w górę, w kierunku Sondrio i pewnego dnia powiedzieli sobie: dlaczego nie możemy sami wykonać mebli?
Giovanni Polesello, Iginio Polesello, Bruno Billot, Angelo Copat
W starym budynku jednego z partnerów powstają pierwsze prototypy mebli. Jest wystarczająco dużo czasu, aby ukończyć szopę, a firma przeniosła się do większej lokalizacji, odpowiedniej do wprowadzenia maszyn, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na produkcję. Żony pomagają, niektórzy pracownicy są zatrudniani i „la Maronese” zaczyna zyskiwać sławę. W 1967 roku pierwsze modele salonów zostały zaprezentowane na Salone del Mobile Italiano w Mediolanie. To dopiero początek długiej historii sukcesu, która trwa do dziś.
Biznes nie zaczyna się od razu, trzeba dać się poznać i pokazać produkt. Producenci mebli z Pesaro i Brianza są już skonstruowani w dużych realiach, podczas gdy w rejonie Pordenone firmy meblowe dopiero raczkują: aby rzucić wyzwanie konkurencji, produkcja musi być doskonała. Klienci zastanawiają się nad każdym szczegółem i najpierw wyjmują szuflady, aby zobaczyć, czy są wykonane do perfekcji, czy raczej „na jaskółczy ogon”. Meble przechodzą test jakości, są eksponowane w witrynach sklepowych we Włoszech i szybko się sprzedają.
Praca rośnie, a wraz z nią Maronese.
Nowe ekspansje w połowie i pod koniec lat 80. są widocznym i namacalnym efektem firmy, która nieustannie inwestuje w technologię, ludzi i jakość, która nie traci odwagi, która zawsze od samego początku ją wyróżnia. Kto wie, jak coś zmienić dzięki stylowi jego kolekcji. 1986 był rokiem ożywienia gospodarczego dla całego sektora meblarskiego, we Włoszech i za granicą, a Maronese zwiększył eksport. Niemcy stają się na lata referencyjnym rynkiem zagranicznym: powstają modele ad hoc, które spełniają funkcjonalne i estetyczne wymagania wymagającej klienteli. W najbardziej ruchliwych okresach, zwłaszcza w okresie boomu 1995, z magazynów Maron wyjeżdża co tydzień ponad 38 ciężarówek. Doświadczenie, techniki i wiedza zdobyta przez lata pozwalają Maronese otwarcie stawić czoła światu i przygotować się do radzenia sobie ze złożonością lat dziewięćdziesiątych.
Połowa lat dziewięćdziesiątych okazała się idealnym okresem na „popisywanie się”, zakomunikowanie na zewnątrz wizerunku skonsolidowanej firmy, która wraz z pozostałymi spółkami Grupy odczuwa obecnie potrzebę współdzielenia przestrzeni we wnętrzu która ma wyrazić koncepcję kompletnego domu, który jest zawsze zgodny z duchem czasu. W Brugnera powstaje jedno duże pomieszczenie o powierzchni 7 000 metrów kwadratowych, a następnie powiększone do 11 000 metrów kwadratowych, które obejmuje całą produkcję Grupy ATMA: salon wystawowy Poma. Stale aktualizowana ścieżka scenograficzna, która fotografuje stan mebli, trendy i style życia poprzez propozycje poszczególnych marek. Miejsce do nawiązywania kontaktów z innymi firmami z grupy, ale także z detalistami, gdzie można organizować wydarzenia i spotkania, gdzie pielęgnować relacje.
Nadejście nowego tysiąclecia niesie ze sobą wielkie zmiany i innowacje, świat jest coraz bardziej powiązany, a język jest globalny: w branży meblarskiej obszary mieszkalne stają się obszarami życia, styl życia zmienia się w styl życia, a trendy dyktują nowe trendy. Maronese wprowadza produkcję współczesności z ACF: tego wciąż brakuje i co pozwala Maronese na kolejny skok jakościowy.
Noc i dzień. Z centrum produkcyjnego w 2008 roku ACF stał się marką: rzeczywistością odniesienia dla rozwoju nowej idei projektowania nocnego i dziennego, która natychmiast wyróżniała się innowacyjnym podejściem do produktu oraz ciągłym poszukiwaniem nowych kształtów i oryginalnych wykończeń. .
Minimalna estetyka i prostota kompozycyjna są doskonale zintegrowane z koniecznością funkcjonalności oraz wszechstronności, dzięki czemu rozwiązania wyposażenia wnętrz są bardzo aktualne. W 2014 roku klasyczny-nowoczesny Maronese dołącza do współczesnego ACF: rodzi się Maronese ACF, jedyna i wielka rzeczywistość, która tchnie życie w nowy projekt „Maronese house”. Porównanie dwóch pokoleń, ale przede wszystkim dwóch pokoleń, które dziś wspólnie podążają tą samą drogą ku przyszłości.
Maronese, spółka macierzysta grupy ATMA, zajmuje obecnie powierzchnię 48 000 metrów kwadratowych. Ciągłe inwestycje w rozbudowę strukturalną, innowacje technologiczne i coraz bardziej wyspecjalizowane zasoby ludzkie pozwoliły nam na przestrzeni lat zbudować solidną, ale dynamiczną tożsamość. Więź z terytorium i ludem, ale przede wszystkim silna więź rodziny Polesello to motyw przewodni tej długiej historii, która z powodzeniem trwa od 1966 roku.