Fontinelle Louis - Pekińczyk w ceramice

Luksusowe meble i akcesoria antyczne

3 108,00 zł

SKU: ANT-3457

Dostępność produktu: w magazynie

Wysyłka w: 1 dzień

Zadzwoń i zamów przez telefon:

+ 48 660 777 937 +48 577 036 777

Opis

Fontinelle Louis 1886-1964 Pekińczyk w ceramice. Figura psa pekińczyka z monochromatyczną ceramiką sygnowaną na odwrocie L. FONTINELLE, mistrzowsko wzorowana przez paryskiego artystę Louisa Fontinelle (1886-1964). Ta francuska rzeźba w stylu art deco pochodzi z 1925 roku, jest w doskonałym stanie, z patyną w kolorze kości słoniowej i napisem wewnątrz postaci: EMUNAR PARIS. 

Rozważana praca przedstawia pekińczyka elegancko siedzącego bezczynnie na owalnym cokole; cechy fizyczne, charakterystyczny spłaszczony pysk i bardzo gęste długie włosy, zarysowują nieodłączne cechy tych małych cesarzy: wierny, posłuszny, czuły, dużo towarzystwa, z wyraźną skłonnością do siedzącego trybu życia (pekińczyk był już psem salonowym w Chińskie dwory królewskie ponad 2000 lat temu)! 

Początki tej rasy są bardzo stare, w przeszłości był to pies z rodziny cesarskiej z Pekinu, a następnie sprowadzony do Europy przez żołnierzy angielskich i francuskich w 1860 roku. Do tej pory „pekińczyk” wyróżniał się zakrzywionymi kończynami, ponieważ zapobiec oddzieleniu go od cesarskiej rezydencji. Wzorzec rasy opracowany przez cesarzową Cixi (Tzu-Hsi) ustalił, że ten pies musi być wybredny w jedzeniu, mieć futrzaną obrożę, która nadaje mu godności, owłosione stopy, aby nie hałasować podczas chodzenia i płaszcz w każdym kolorze, aby móc dopasować się do psa. pies w każdym stroju. Nogi musiały być wygięte w łuk, aby zapobiec jego odpłynięciu. 

Po eksporcie zyskał szczególną popularność i rozgłos w całej Wielkiej Brytanii, dlatego ogólność rasy przypisuje się wyspie anglosaskiej wraz z Chinami.

Cudowne meble antyczne oraz akcesoria wyposażenia, mogą być doskonałym pomysłem na urządzenie naszych wnętrz. Obecnie jest coraz więcej miłośników dobrej jakości starych produktów, które mają określoną charakterystykę i duszę. To ukłon w stronę historii, tworzenia i projektowania klasycznych oraz ponadczasowych mebli. Istnieje wiele różnych stylów w meblarstwie antycznym, a każdy z nich ma swoje wyróżniające się cechy.

Jest wiele różnych stylów cechujących antyczne meble, jednak możemy wyróżnić kilka najważniejszych. Meble eklektyzmu to wiek XIX, na który przypada miłościwie panujący styl biedermeierowski. Jego odmiany w początkowych latach tego stulecia to meble antyczne neogotyckie, gotyckie, rokoko, styl Ludwika Filipa, czy w końcu angielski styl Wiktoriański. Pod koniec wieku te style przechodzą w pseudo style klasycyzmu, renesansu i baroku.

Meble w stylu Empire to okres między końcem XVIII a początkiem XIX wieku. Wszystko wzięło się od panowania Napoleona. Tam narzucono znaczne podobieństwo i nawiązania do zdobień rzymskich i greckich.

Meble klasycystyczne to styl Ludwika XVI, które także silnie nawiązują do architektury antycznej. Ciekawe i warte uwagi są wszelkie produkty antyczne w stylu rokoko oraz Ludwika XV. Następny jest barok, którego nazwa pochodzi od portugalskiego barocco – co w tłumaczeniu jest nieregularnie rozwiniętą perłą. Były to bardzo reprezentacyjne meble, które miały dosłownie ociekać blichtrem i pełnić znaczącą rolę w luksusie. Wyjątkowe, selektywnie używane materiały stosowano po to, aby jeszcze bardziej podkreślić wyniosły ton tych wyrobów.

Dzisiaj możemy obserwować, jak bardzo duży wpływ właśnie miał styl barokowy na dzisiejsze klasyczne meble, które są projektowane z dużym podobieństwem do dawnej epoki. Znaczącym także stylem jest renesans. Który rozkwitał w XV i XVI wieku i wywarł także duże piętno na sztukę tworzenia mebli. Styl renesansowy był dosyć ciężki i masywny. Używano brązowych bejc, a także gzymsy, mocne cokoły oraz płaskorzeźby. Na pewno można powiedzieć, iż były to dosyć specyficzne produkty, ale dał sporo nowych możliwości jak np. konstrukcja kredensu, czy ogólnie szeroko pojęte meble skrzyniowe. Tutaj także interesowano się mitologią i antycznymi czasami, więc podpory czy nogi przybierały formy zwierzęce.

Łapy lwa, głowy orła – to częsty widok właśnie w stylu renesansowym. Aktualnie sporo światowych marek odtwarza tak wykonane meble biorąc przykłady z twórców włoskich czy francuskich. To przejaw podziwu i dbania o historię najpiękniejszych renesansowych antyków. Należy pamiętać, że w każdym kraju inaczej postrzegano wytwarzanie mebli, więc każdy styl w danym państwie miał swój oddzielny charakter. To bardzo ważne, szczególnie przy wyszukiwaniu odpowiedniego dla swojego wnętrza luksusowego antyku.

Najważniejsze w elitarnych meblach antycznych jest oryginalność. I to jest finalnie istotne z punktu nabywcy, ponieważ na rynku krąży wiele falsyfikatów. Firma Luxury Products dostarcza dokument potwierdzający zgodność produktu z faktycznym opisem i zdjęciem. Do Państwa dyspozycji mamy rzeczoznawców dzieł sztuki, historyków oraz ekspertów z całego świata.


Atrybuty / szczegóły

SKU ANT-3457
Producent Antyki
Model 3457
Materiał ceramika
Wymiary Wysokość: 28 cm Szerokość: 32 cm Głębokość: 21 cm
Wiek XX
Rok 1901
Przeznaczenie Do salonu

Zobacz katalog

Opinie

Brak opinii dla tego produktu.