Auto Mercedes SSK Trossi, 1932 Black Prince
Piękne repliki klasycznych samochodów
SKU: CMC-M-225
Zobacz inne produkty z kategorii Prezenty dla fana aut, jachtów i motorów lub producenta CMC GmbH & Co. KG z wysyłką w 24 godziny
Opis
Oprócz tego, że jest to jedyny w swoim rodzaju pojazd ze słynną przeszłością, Trossi Roadster ma dla CMC szczególne znaczenie. Sięga ona początków firmy CMC w 1995 roku, kiedy to dwaj współzałożyciele firmy, Shuxiao Jia i Herbert Nickerl, wprowadzili pierwszy model samochodu wyprodukowany przez CMC, replikując nie kto inny jak Trossi Roadster w skali 1:24. Zaraz po premierze miniatura CMC została uznana przez fachowe czasopismo „Modelem Roku”. Podczas gdy pojazd jest uważany za jeden z najcenniejszych klasyków Mercedes-Benz na świecie, replika CMC miała oddać fascynującą sprawiedliwość samochodowi.
Hrabia Carlo Felice Trossi pochodził ze szlacheckiej rodziny Gaglianico w Biella w północnych Włoszech i urodził się w 1908 roku. Jako sportowiec i kierowca wyścigowy został wybrany wiceprezesem Scuderia Ferrari 1931. Obdarzony za kierownicą zajął drugie miejsce w wyścigu. 1932 Mille Miglia.
Podwozie SSK 36038 zostało początkowo dostarczone do Japonii bez nadwozia w 1930 roku, a stamtąd – jeszcze bez nadwozia – zostało wysłane do Rzymu, gdzie otrzymało nabywcę i nadwozie autokarowe. Obok sygnatariusza Antonio Maino, hrabia Trossi został drugim właścicielem samochodu w czerwcu 1933 roku. Zlecił Willi White, angielskiemu konstruktorowi autokarów, wdrożenie nowego projektu nadwozia, który naszkicował na kartce papieru. Był to niezwykle aerodynamiczny projekt i zaskakująco zgodny ze współczesnym trendem.
Spektakularna i niepowtarzalna konfiguracja samochodu, w połączeniu z bogatym, lśniącym czarnym wykończeniem, nadaje pojazdowi niemal magiczny urok. Jednak przed rozpoczęciem prac komisowych Trossi sprzedał komuś samochód, ale wkrótce go odkupił. Czarny Książę pozostał z Trossim od tego czasu aż do swojej śmierci w 1949 roku.
Argentyńczyk Alfredo Polledo kupił samochód później, zabrał go do Ameryki Południowej i sprzedał dwa lata później Charly'emu Stichowi, Amerykaninowi, w którego warsztacie na Manhattanie samochód był gruntownie remontowany przez dwa lata. W pozostałej części lat 50-tych samochód ponownie zmienił właściciela. Powędrował do Cartera Schauba, przedsiębiorcy z branży naftowej, który opisał nowy nabytek jako „największy samochód z najmniejszym bagażnikiem”.
Po dalszej sprzedaży, która rozpoczęła się początkowo w 1962 roku, samochód trafił do południowej Francji, a później do Anglii, gdzie Charles Howard i Anthony Bamford odrestaurowali go od podstaw. W 1983 roku pojazd ponownie przekroczył Atlantyk, aby dołączyć do kolekcji Toma Perkina, przedsiębiorcy z Doliny Krzemowej.
W tym samym roku Black Prince wyruszył w trasę po wschodnim wybrzeżu USA, by ostatecznie stać się częścią obszernej i ekskluzywnej kolekcji Ralpha Laurena, ostatecznie odnoszącego sukcesy potentata mody. Paul Russel z Essex, MA ponownie odrestaurował samochód na prośbę nowego właściciela, który jest znany jako perfekcjonista. Wydaje się naturalne, że Czarny Książę zdobył nagrodę „Best of Show” na Concours d’Elegance w Pebble Beach w 1993 roku.
Informacje o Classic Model Cars (CMC)
Oryginalne produkty połączone z najwyższą jakością wykończenia dają nam synonim niemieckiej marki Classic Model Cars. To prawdziwy ukłon w stronę ręcznie wykonywanych produktów, które zachwycają swoją niepowtarzalną elegancją oraz luksusem.
CMC to jedna z czołowych marek produkujących miniatury samochodów zabytkowych. Firma tworzy klasyczne oraz kolekcjonerskie modele samochodów przy użyciu autentycznych materiałów i tkanin.
Od 1995 roku CMC posiada własny zakład produkcyjny z wysoko wykwalifikowanymi inżynierami i pracownikami w Chinach. Efektem wielomiesięcznych badań są różnorodne modele klasycznych samochodów, które składane są ręcznie z ponad 1800 pojedynczych części. Marka wykorzystuje wysokiej jakości materiały, aby w pełni zachować „wierność oryginałowi” danego modelu samochodu.
Firma skupia się na wszystkich głównych i popularnych skalach kolekcjonerskich: 1:12, 1:18, 1:24, 1:43. Pierwszy wyprodukowany przez firmę model był w skali 1:24 - to kultowy Mercedes-Benz SSK z 1930 roku. Został zbudowany w 1995 roku i zdobył wiele prestiżowych nagród.
Każdy pojedynczy element jest starannie montowany ręcznie. Instrumenty na desce rozdzielczej są montowane osobno. Siedzenia pokryte są tkaniną lub skórą. Wykładzina podłogowa jest układana we wnętrzu i w bagażniku. W replikach odwzorowane są najmniejsze detale zgodne z oryginalnymi planami danego pojazdu.
Atrybuty / szczegóły
SKU | CMC-M-225 |
Producent | CMC GmbH & Co. KG |
Model | M-225 |
Materiał | Ręcznie składany metalowy precyzyjny model z ponad 1000 części • Błyskotliwe malowanie ręczne o wysokim połysku • Sterowane przednie koła • Dokładna replika 6-cylindrowego silnika rzędowego ze sprężarką • Dwuskrzydłowa pokrywa silnika na zawiasach. Każde skrzydło kaptura jest indywidualnie zabezpieczone prawdziwym skórzanym paskiem • Misternie zaprojektowana deska rozdzielcza z ręcznie włożonymi okrągłymi instrumentami • Obramowanie kokpitu i siedzenia pokryte prawdziwą skórą • Niezwykle realistyczne i doskonale wykonane koła ze szprychami i nyplami ze stali nierdzewnej zamontowane na aluminiowej obręczy • Koło zapasowe pod uchylną klapą bagażnika • Boczne kolektory wydechowe wykonane z metalowych rur • szczegółowe odwzorowanie podłogi pojazdu wraz z układem wydechowym • rzymska tablica rejestracyjna samochodu z 1932 r. w oryginalnej reprodukcji |
Gwarancja | 24 miesiące |
Dodatkowe informacje | Ręczne wykonanie. Możliwość przyczepienia tabliczki znamionowej |
Zobacz katalog
Opinie
Brak opinii dla tego produktu.