Auto Mercedes-Benz W 125, Donington GP, #2 Lang

Niezwykłe repliki klasycznych samochodów

1 479,00 zł

SKU: CMC-M-114

Dostępność produktu: Na zamówienie - od 10 dni do 5 tygodni

Zobacz inne produkty z kategorii Prezenty dla fana aut, jachtów i motorów lub producenta CMC GmbH & Co. KG z wysyłką w 24 godziny

Zadzwoń i zamów przez telefon:

+48 660 777 937 +48 577 036 777

Opis

Mercedes wystawił cztery samochody wyścigowe typu W125 na Grand Prix Donington 1937. Z numerem startowym 2 Hermann Lang wystartował z pierwszego rzędu. Na 10. okrążeniu
Lang został liderem wyścigu. Ale później musiał uporać się z poważnymi problemami w zawieszeniu przedniego koła – usterka, która jak dotąd była bardzo nietypowa dla W125. Jest prawdopodobne, że
ekstremalnie wyboisty tor (w tym jeden duży skok) spowodował ten problem. CMC odtworzyło samochód Langa praktycznie identyczny z oryginałem.

Grand Prix Donington w Anglii odbyło się 2 października, był ostatnim wyścigiem sezonu 1937 i ostatnią rundą wyścigów formuły 750 kg. Choć nie był to wyścig Grand Prix European Championship, po raz pierwszy przywiódł scenę Grand Prix do Wielkiej Brytanii i był okazją do zobaczenia spektakularnych występów i wyścigowych gigantów.

Mercedes-Benz i Auto Union były ściśle zaangażowane w rywalizację głównych wyścigów Grand Prix, więc oczekiwano między nimi pojedynku, zwłaszcza po tym, jak doniesiono, że oba zespoły wysłały swoich najlepszych kierowców do Wielkiej Brytanii, takich jak Rudolf Caracciola na Mercedes-Benz i Bernd Rosemeyer dla Auto Union. Ze względów bezpieczeństwa organizatorzy wyścigu zadecydowali również, aby wszystkie samochody biorące udział w tym wyścigu były wyposażone w dodatkowy skórzany pasek, aby utrzymać maskę silnika w pozycji zamkniętej, co nadało każdemu samochodowi wyścigowemu bardzo charakterystyczny wygląd.

Sam wyścig był bezlitosnym starciem młodego Bernda Rosemeyera w Auto Union Type C i Manfreda von Brauchitscha w jego Mercedesie W 125 z 8-cylindrowym silnikiem kompresorowym o mocy 570 KM. Ostatecznie wygrał Rosemeyer, a von Brauchitsch zajął 2. miejsce, a Caracciola 3. miejsce. Pozostali dwaj kierowcy Mercedesa, Hermann Lang i Richard Seaman, rodowity Brytyjczyk i lokalny bohater, nie mieli szczęścia. Obaj musieli wycofać się z wyścigu z powodu problemów technicznych lub wypadków.

W sumie Mercedes byłby zadowolony z 2. i 3. miejsca. W 125 okazał się najbardziej udanym samochodem Grand Prix tego sezonu, a Rudolf Caracciola zwycięzcą Mistrzostw Europy w 1937 roku.

Informacje o Classic Model Cars (CMC)

Ekskluzywne produkty połączone z najwyższą jakością wykończenia dają nam synonim niemieckiej marki Classic Model Cars. To prawdziwy ukłon w stronę ręcznie wykonywanych produktów, które zachwycają swoją niepowtarzalną elegancją oraz luksusem.

CMC to jedna z czołowych firm produkujących miniatury samochodów zabytkowych. Firma tworzy klasyczne oraz kolekcjonerskie modele samochodów przy użyciu autentycznych materiałów i tkanin.

Od 1995 roku CMC posiada własny zakład produkcyjny z wysoko wykwalifikowanymi inżynierami i pracownikami w Chinach. Efektem wielomiesięcznych badań są różnorodne modele klasycznych samochodów, które składane są ręcznie z ponad 1800 pojedynczych części. Marka wykorzystuje wysokiej jakości materiały, aby w pełni zachować „wierność oryginałowi” danego modelu samochodu.

Firma skupia się na wszystkich głównych i popularnych skalach kolekcjonerskich: 1:12, 1:18, 1:24, 1:43. Pierwszy wyprodukowany przez firmę model był w skali 1:24 - to kultowy Mercedes-Benz SSK z 1930 roku. Został zbudowany w 1995 roku i zdobył wiele prestiżowych nagród.

Każdy pojedynczy element jest starannie montowany ręcznie. Instrumenty na desce rozdzielczej są montowane osobno. Siedzenia pokryte są tkaniną lub skórą. Wykładzina podłogowa jest układana we wnętrzu i w bagażniku. W replikach odwzorowane są najmniejsze detale zgodne z oryginalnymi planami danego pojazdu.

Informacje o producencie

Atrybuty / szczegóły

SKU CMC-M-114
Producent CMC GmbH & Co. KG
Model M-114
Materiał Ręcznie składany precyzyjny model z odlewu ciśnieniowego składający się z ponad 900 pojedynczych części. Autentycznie wykonane, wiernie odwzorowane ciało. Zdejmowana maska silnika ze sprężynowymi haczykami blokującymi i dodatkowym skórzanym paskiem do mocowania maski. Autentyczna replika 8-cylindrowego silnika rzędowego z imponującymi detalami. Kratka chłodnicy wykonana ręcznie z drutów ze stali nierdzewnej oraz drucianej siatki chłodnicy wykonanej z metalu. Zdejmowane koła z aluminiowymi obręczami, szprychy i nyple ze stali nierdzewnej oraz autentyczne gumowe opony. Deska rozdzielcza wykonana ze stali nierdzewnej z marmurową powierzchnią szczotkowaną. Siedzisko w kokpicie pokryte jest prawdziwą tkaniną. Szczegółowa replikacja hamulców bębnowych ze szczelinami wentylacyjnymi i chłodzącymi. Wspaniała karoseria pomalowana i wypolerowana na lustrzane wykończenie z nadrukowanymi tamponami numerami startowymi
Gwarancja 24 miesiące
Dodatkowe informacje Ręczne wykonanie. Możliwość przyczepienia tabliczki znamionowej

Zobacz katalog

Opinie

(5)

Produkt zgodny z opisem - gorąco polecam.