Auto Mercedes-Benz 300 SLR Coupé, 1955

Niezwykłe repliki klasycznych samochodów

3 015,00 zł

SKU: CMC-M-076

Dostępność produktu: Na zamówienie - od 10 dni do 5 tygodni

Zobacz inne produkty z kategorii Prezenty dla fana aut, jachtów i motorów lub producenta CMC GmbH & Co. KG z wysyłką w 24 godziny

Zadzwoń i zamów przez telefon:

+48 660 777 937 +48 577 036 777

Opis

Kiedy Rudolf Uhlenhaut, architekt 300 SLR, był na Mille Miglia 1955, by oglądać sukces Mercedesa, rozważał również pomysł wyposażenia 300 SLR w zamknięty dach na przyszłe wyścigi wytrzymałościowe. Jego przemyślenia ziściły się w postaci wyczynowego coupé o osiągach, z którymi nie mógł się równać żaden inny sportowy samochód drogowy. Dwumiejscowy samochód osiągnął prędkość 290 km/h podczas testu na zamkniętym odcinku autostrady pod Monachium.


„Prowadzimy samochód, który zaledwie w sekundę wyprzedza resztę ruchu, a 200 km/h na cichej autostradzie to niewiele więcej niż gadające tempo. Dzięki stabilnemu prowadzeniu przez zakręty traktuje prawa siły odśrodkowej z pozorną pogardą…”

Wyścigówka 300 SLR została oparta na słynnym mistrzu Formuły 1 W196 z sezonu 1954-55. Skrót SLR oznacza Sport Light-Racing (Sport Leicht-Rennen). Uważany za jeden z najpiękniejszych samochodów wyścigowych wszech czasów, nowy SLR został wyposażony w nieco inny rzędowy silnik, który został rozszerzony do pojemności 3 litrów. Dwa z dziewięciu tocznych podwozi 300 SLR, a mianowicie 0007/55 i 0008/55, zostały przekształcone w 300 SLR Coupé z zamkniętym nadwoziem i drzwiami skrzydłowymi. Przeznaczone były dla nadchodzącej Carrera Panamericana.

Nadwozie lustrzanki coupé zostało wyłożone blachą Elektron, stopem magnezu, który jest jeszcze lżejszy niż aluminium. Półokrągła przednia szyba generowała bardzo mały opór wiatru. Podobnie jak w wyścigówce SLR, kierowca coupé musiał kontrolować pedały z rozstawionymi nogami za kierownicą. Pod maską znajdował się zamontowany wzdłużnie ośmiocylindrowy silnik, umieszczony tuż za przednią osią, rozwijający maksymalny moment obrotowy 234 Nm przy 5950 obr./min i maksymalną moc 310 KM przy 7400 obr./min.

Ze względu na obawy związane z bezpieczeństwem po tragicznym wypadku w Le Mans w czerwcu, Mercedes-Benz postanowił wycofać się ze sportów motorowych pod koniec 1955 roku. W rezultacie projekt coupé SLR został odłożony na półkę i nigdy nie wszedł do produkcji. Następnie Rudolph Uhlenhaut przywłaszczył sobie jedno z coupé, podwozie na własny użytek. Ważący zaledwie 1117 km i zdolny do 290 km/h Uhlenhaut coupé był zdecydowanie najszybszym samochodem drogowym swoich czasów na świecie.

Chociaż 300 coupé SLR poważnie przestało ścigać się, podwozie 0007/55 nie było obce wyścigom samochodowym. Po Grand Prix Szwecji w 1955 r. ponownie pojawił się na Trofeum Turystycznym RAC, które odbyło się w Dundrod w Irlandii Północnej 17 września 1955 r.

Informacje o Classic Model Cars (CMC)

Stylowe produkty połączone z najwyższą jakością wykończenia dają nam synonim niemieckiej marki Classic Model Cars. To prawdziwy ukłon w stronę ręcznie wykonywanych produktów, które zachwycają swoją niepowtarzalną elegancją oraz luksusem.

CMC to jedna z czołowych marek produkujących miniatury samochodów zabytkowych. Firma tworzy klasyczne oraz kolekcjonerskie modele samochodów przy użyciu autentycznych materiałów i tkanin.

Od 1995 roku CMC posiada własny zakład produkcyjny z wysoko wykwalifikowanymi inżynierami i pracownikami w Chinach. Efektem wielomiesięcznych badań są różnorodne modele klasycznych samochodów, które składane są ręcznie z ponad 1800 pojedynczych części. Manufaktura wykorzystuje wysokiej jakości materiały, aby w pełni zachować „wierność oryginałowi” danego modelu samochodu.

Manufaktura skupia się na wszystkich głównych i popularnych skalach kolekcjonerskich: 1:12, 1:18, 1:24, 1:43. Pierwszy wyprodukowany przez firmę model był w skali 1:24 - to kultowy Mercedes-Benz SSK z 1930 roku. Został zbudowany w 1995 roku i zdobył wiele prestiżowych nagród.

Każdy pojedynczy element jest starannie montowany ręcznie. Instrumenty na desce rozdzielczej są montowane osobno. Siedzenia pokryte są tkaniną lub skórą. Wykładzina podłogowa jest układana we wnętrzu i w bagażniku. W replikach odwzorowane są najmniejsze detale zgodne z oryginalnymi planami danego pojazdu.

Informacje o producencie

Atrybuty / szczegóły

SKU CMC-M-076
Producent CMC GmbH & Co. KG
Model M-076
Materiał metal, guma, inne
Gwarancja 24 miesiące
Dodatkowe informacje Ręczne wykonanie. Możliwość przyczepienia tabliczki znamionowej

Zobacz katalog

Opinie

Brak opinii dla tego produktu.