Auto Jaguar C-Type, 1952 Edycja specjalna Techno Classica 2020
Stylowe repliki klasycznych samochodów
SKU: CMC-M-214
Dostępność produktu: Na zamówienie - od 10 dni do 5 tygodni
Zobacz inne produkty z kategorii Prezenty dla fana aut, jachtów i motorów lub producenta CMC GmbH & Co. KG z wysyłką w 24 godziny
Opis
Bardzo udana dekada Jaguara rozpoczęła się w 1949 roku wraz z wprowadzeniem jego wspaniałego samochodu sportowego XK 120. Na tej podstawie w 1951 roku opracowano C-Type do wyścigów samochodowych. Został całkowicie przeprojektowany, z wyjątkiem zoptymalizowanego silnika XK 120. Jaguar C-Type dwukrotnie wygrał 24-godzinny wyścig Le Mans. W sumie w Coventry zbudowano tylko 53 egzemplarze C-Type, w tym cztery na lekkim podwoziu.
Jaguar C-Type ma dumną historię wyścigów, a także zapoczątkował imponujący program sportów motorowych zainicjowany przez Jaguar Cars Ltd. XKC lub C-Type zrodziły się z pomysłów, które pojawiły się w William Lyons, a nie „Sir ” jeszcze w tym czasie – i jego główny projektant William Heynes późnym latem 1950 roku. Obaj chcieli dodać wyścigową aureolę do marki Jaguar, zdobywając międzynarodowe uznanie dla jej potencjału wyścigowego w Le Mans 1951. A akcja poszła szybko!
Podczas gdy układ napędowy nowego C-Type został zbudowany na sprawdzonym silniku XK120, stare solidne, ale ciężkie podwozie zostało zastąpione bardzo lekką ramą rurową. Wyprodukowano trzy warianty C-Type. Pierwsza składała się z trzech samochodów „przedprodukcyjnych”, które ścigały się w Le Mans w 1951 roku. Wyposażony w hamulce bębnowe, dwa gaźniki SU i przyciągający wzrok wylot powietrza na masce, tylko jeden z nich ukończył wyścig, ale wygrał swoją pierwszą próbę w Le Mans! Drugą wersją były pojazdy produkcyjne budowane od 1952 r. – od numeru podwozia XKC005 do XKC049 – również z hamulcami bębnowymi i gaźnikami SU, z wyjątkiem zastosowania skośnych wylotów powietrza.
Ostatnią wersją C-Type były fabryczne samochody wyścigowe zbudowane w 1953 roku, które pod wieloma względami różniły się od poprzednich XKC. Silnik był wyposażony w trzy dwussące gaźniki Webera typu 40DCO3, nadwozie zbudowano z bardzo cienkiej blachy stopowej, a nawet zainstalowano gumowy zbiornik paliwa w stylu lotniczym. Po raz pierwszy zastosowano hamulce tarczowe Dunlop i serwowzmacniacz wspomagający hamowanie. Aby poprawić przyczepność do drogi, tylna oś otrzymała dodatkowe wzmocnienie, a przednia wzmocniony stabilizator. Te innowacyjne wysiłki opłaciły się. 14 czerwca 1953 r. chłopcy Jaguara wykonali swoją pracę w Le Mans: ich typy C pokonały rywali, zajmując pierwsze, drugie i czwarte miejsce.
Opierając się na tym legendarnym samochodzie wyścigowym, CMC wprowadziło specjalną edycję 2020 w szlachetnym odcieniu złota, z których tylko 300 jest dostępnych w Europie.
Informacje o Classic Model Cars (CMC)
Ekskluzywne produkty połączone z najwyższą jakością wykończenia dają nam synonim niemieckiej marki Classic Model Cars. To prawdziwy ukłon w stronę ręcznie wykonywanych produktów, które zachwycają swoją niepowtarzalną elegancją oraz luksusem.
CMC to jedna z czołowych firm produkujących miniatury samochodów zabytkowych. Firma tworzy klasyczne oraz kolekcjonerskie modele samochodów przy użyciu autentycznych materiałów i tkanin.
Od 1995 roku CMC posiada własny zakład produkcyjny z wysoko wykwalifikowanymi inżynierami i pracownikami w Chinach. Efektem wielomiesięcznych badań są różnorodne modele klasycznych samochodów, które składane są ręcznie z ponad 1800 pojedynczych części. Marka wykorzystuje wysokiej jakości materiały, aby w pełni zachować „wierność oryginałowi” danego modelu samochodu.
Firma skupia się na wszystkich głównych i popularnych skalach kolekcjonerskich: 1:12, 1:18, 1:24, 1:43. Pierwszy wyprodukowany przez firmę model był w skali 1:24 - to kultowy Mercedes-Benz SSK z 1930 roku. Został zbudowany w 1995 roku i zdobył wiele prestiżowych nagród.
Każdy pojedynczy element jest starannie montowany ręcznie. Instrumenty na desce rozdzielczej są montowane osobno. Siedzenia pokryte są tkaniną lub skórą. Wykładzina podłogowa jest układana we wnętrzu i w bagażniku. W replikach odwzorowane są najmniejsze detale zgodne z oryginalnymi planami danego pojazdu.
Atrybuty / szczegóły
SKU | CMC-M-214 |
Producent | CMC GmbH & Co. KG |
Model | M-214 |
Materiał | Precyzyjny metalowy model, ręcznie wykonany z 1.155 części. Otwierana i zamykana pokrywa silnika. Realistyczna replika prostego sześciocylindrowego silnika wraz z rurami i okablowaniem. Metalowe rury wydechowe. Trójkątna oś przednia z amortyzatorami hydraulicznymi, wahaczami i zawieszeniem wzdłużnym drążka skrętnego, całość wykonana z metalu. Sztywna oś tylna z amortyzatorami hydraulicznymi, zawieszeniem poprzecznego drążka skrętnego i łącznikami wzdłużnymi, całość wykonana z metalu. Kratka chłodnicy wykonana ręcznie ze stali nierdzewnej. Szczegółowa replikacja systemu chłodzenia. Szczegółowy obieg paliwa i oleju. Autentycznie replikowany korek wlewu paliwa na zawiasach. Autentycznie powielony korek wlewu oleju na zawiasach. Drzwi kierowcy otwierane na realistycznie wyglądających zawiasach. Fotel kierowcy i zagłówek obite skórą. Perfekcyjnie wykonane koła ze szprychami i nyplami ze stali nierdzewnej na aluminiowej obręczy. Przykręcane centralne nakrętki blokujące z gwintem prawo/lewo. Eleganckie i lśniące wykończenie w oryginalnym kolorze |
Gwarancja | 24 miesiące |
Dodatkowe informacje | Ręczne wykonanie. Możliwość przyczepienia tabliczki znamionowej |
Zobacz katalog
Opinie
Brak opinii dla tego produktu.