Auto Jaguar C-Type, 1952 British Racing Green
Niezwykłe repliki klasycznych samochodów
SKU: CMC-M-191
Dostępność produktu: Na zamówienie - od 10 dni do 5 tygodni
Zobacz inne produkty z kategorii Prezenty dla fana aut, jachtów i motorów lub producenta CMC GmbH & Co. KG z wysyłką w 24 godziny
Opis
Dekada wielkiego kota rozpoczęła się w 1949 roku od wspaniałego samochodu sportowego XK120 i doprowadziła do prawdopodobnie najpiękniejszego samochodu w historii, typu XKE – lepiej znanego w Europie kontynentalnej jako E-Type. C-Type opracowany do użytku w sportach motorowych w 1951 roku z XK120 był zupełnie nowy, z wyjątkiem zoptymalizowanego silnika.
Jaguar C-Type ma dumną historię wyścigów iz dzisiejszego punktu widzenia jest początkiem imponującego programu sportów motorowych Jaguar Cars Ltd. XKC narodził się z pomysłu Williama Lyonsa – jeszcze nie „sir” i jego głównego projektanta Williama Heynesa późnym latem 1950 roku. Obaj chcieli nadać sportowemu wizerunkowi marki trwały impuls i zademonstrować wynik dla międzynarodowej publiczności i potencjalnych nabywców w następnym roku w Le Mans. Quod erat demonstrandum! Podczas gdy napęd zupełnie nowego typu C zbudowanego na sprawdzonym silniku XK120, jego solidne, ale ciężkie podwozie zostało zastąpione bardzo lekką rurową ramą.
Firma Jaguar Cars Ltd. opracowała trzy różne warianty C-Type: Pierwszym wariantem były trzy „przedprodukcyjne” samochody wyścigowe Le Mans w 1951 roku – które przypadkowo dotarły do celu na własnych kołach – wyposażone w hamulce bębnowe, dwa Gaźniki SU i przyciągające wzrok wyloty powietrza na masce. Drugim wariantem były pojazdy produkcyjne budowane od 1952 roku – od numeru podwozia XKC005 do XKC049, również z hamulcami bębnowymi i gaźnikami SU, ale z wymiatanymi wylotami powietrza na masce. Ostatnią ewolucją C-Type były fabryczne samochody wyścigowe 1953, które różniły się od klienta XKC, ale w niektórych cechach: Zmienione silniki wykazały trzy podwójne gaźniki Weber typu 40DCO3, nadwozie zostało wykonane ręcznie z bardzo cienkiej blachy aluminiowej, nawet zastosowano powietrzny gumowy zbiornik paliwa.
Jaguar po raz pierwszy zainstalował hamulce tarczowe Dunlop i serwowzmacniacz do wspomagania ciśnienia hamowania. Dla lepszego trzymania się drogi w Le Mans tylna oś otrzymała dodatkowe podparcie, a przednia wzmocniony stabilizator. Nagroda za zainwestowaną pracę: gra, set i zwycięstwo. 14 czerwca 1953 o godzinie 16:00 Jaguar Boys wykonali swoje zadanie. Jaguar C-type dosłownie pokonał swoich konkurentów, zajmując pierwsze, drugie i czwarte miejsce.
Informacje o Classic Model Cars (CMC)
Stylowe produkty połączone z najwyższą jakością wykończenia dają nam synonim niemieckiej marki Classic Model Cars. To prawdziwy ukłon w stronę ręcznie wykonywanych produktów, które zachwycają swoją niepowtarzalną elegancją oraz luksusem.
CMC to jedna z czołowych marek produkujących miniatury samochodów zabytkowych. Firma tworzy klasyczne oraz kolekcjonerskie modele samochodów przy użyciu autentycznych materiałów i tkanin.
Od 1995 roku CMC posiada własny zakład produkcyjny z wysoko wykwalifikowanymi inżynierami i pracownikami w Chinach. Efektem wielomiesięcznych badań są różnorodne modele klasycznych samochodów, które składane są ręcznie z ponad 1800 pojedynczych części. Manufaktura wykorzystuje wysokiej jakości materiały, aby w pełni zachować „wierność oryginałowi” danego modelu samochodu.
Manufaktura skupia się na wszystkich głównych i popularnych skalach kolekcjonerskich: 1:12, 1:18, 1:24, 1:43. Pierwszy wyprodukowany przez firmę model był w skali 1:24 - to kultowy Mercedes-Benz SSK z 1930 roku. Został zbudowany w 1995 roku i zdobył wiele prestiżowych nagród.
Każdy pojedynczy element jest starannie montowany ręcznie. Instrumenty na desce rozdzielczej są montowane osobno. Siedzenia pokryte są tkaniną lub skórą. Wykładzina podłogowa jest układana we wnętrzu i w bagażniku. W replikach odwzorowane są najmniejsze detale zgodne z oryginalnymi planami danego pojazdu.
Atrybuty / szczegóły
SKU | CMC-M-191 |
Producent | CMC GmbH & Co. KG |
Model | M-191 |
Materiał | Precyzyjny metalowy model wykonany ręcznie z 1155 części. Otwierana i zamykana pokrywa silnika. Realistyczna replika prostego sześciocylindrowego silnika wraz z otaczającymi elementami, rurami i okablowaniem. Metalowe rury wydechowe. Trójkątna oś przednia z wahaczami, amortyzatorami hydraulicznymi, wzdłużna. Zawieszenie drążka skrętnego, całość wykonana z metalu. Sztywna oś tylna z poprzecznym zawieszeniem drążka skrętnego, amortyzatorami hydraulicznymi, łącznikami wzdłużnymi, całość wykonana z metalu. Kratka chłodnicy wykonana ręcznie ze stali nierdzewnej. Szczegółowa replikacja systemu chłodzenia. Szczegółowy obieg paliwa i oleju. Autentycznie replikowany korek wlewu paliwa na zawiasach. Drzwi kierowcy otwierane na realistycznie wyglądających zawiasach. Fotele kierowcy i pasażera pokryte skórą. Perfekcyjnie wykonane koła ze szprychami ze stali nierdzewnej i nyplami na obręczach aluminiowych. Przykręcane centralne nakrętki blokujące z gwintem prawo/lewo. Eleganckie i genialne wykończenie w oryginalnym British Racing Green |
Gwarancja | 24 miesiące |
Dodatkowe informacje | Ręczne wykonanie. Możliwość przyczepienia tabliczki znamionowej |
Zobacz katalog
Opinie
Brak opinii dla tego produktu.