Auto Ferrari D50, 1956 long nose GP Germany #2 Collins

Stylowe repliki klasycznych samochodów

2 999,00 zł

SKU: CMC-M-185

Dostępność produktu: Na zamówienie - od 10 dni do 5 tygodni

Zobacz inne produkty z kategorii Prezenty dla fana aut, jachtów i motorów lub producenta CMC GmbH & Co. KG z wysyłką w 24 godziny

Zadzwoń i zamów przez telefon:

+48 660 777 937 +48 577 036 777

Opis

Projekt D50 Lancii okazał się godnym pościgiem w rękach Ferrari. Scuderia Ferrari miała bardzo udany sezon w wyścigach Formuły 1 w 1956 roku. Kulminacją było to, że Fangio po raz czwarty został Mistrzem Świata Kierowców. Zarówno Collins, jak i Fangio ścigali się w D50 z długim nosem na torze Nurburgring w Grand Prix Niemiec. Był to jedyny wygląd, jaki zaprezentował D50 z długim nosem podczas sezonu wyścigowego 1956 F1. CMC oferuje Wam pieczołowicie wykonaną ręcznie replikę najwyższej jakości, która ożywia w miniaturze długonose Ferrari D50.

Jako siódmy wyścig ośmiorundowego konkursu o Mistrzostwo Świata 1956, Grand Prix Niemiec odbyło się 5 sierpnia na torze Nürburgring. Gdy sezon F1 zbliżał się do końca, Peter Collins prowadził w klasyfikacji kierowców z jednym punktem przed Juanem Manuelem Fangio, kolegą z zespołu Scuderia Ferrari. Nad Jean Behrą, który ścigał się dla Maserati, Collins miał czteropunktową przewagę. Cała trójka miała szansę walczyć o tytuł mistrzowski, podczas gdy Stirling Moss był już za daleko, by samodzielnie zdobyć tytuł.

Peter Collins, młody Brytyjczyk, startował w Ferrari z długim nosem, podobnie jak jego kolega z zespołu Juan Manuel Fangio. Długi nos nie tylko nadał D50 uderzająco elegancki wygląd, ale także poprawił jego aerodynamikę. Zielony pasek, który otaczał czubek długiego nosa D50 Collinsa, pomógł załodze pitu zidentyfikować samochód podczas wyścigu na podstawie długiego nosa Fangio.

W treningu kwalifikacyjnym Fangio zdobył pole position o 0,3 sekundy przed Collinsem. Castetlotti, kolejny kolega z zespołu Scuderia Ferrari, zajął trzecie miejsce z 3 sekundową stratą. Jakieś dziesięć sekund później Stirling Moss, kierowca Maserati, zdołał zakwalifikować się na czwarte miejsce. Wyścig trwał 22 okrążenia. Po starcie Collins objął prowadzenie, ale na pierwszym okrążeniu wyprzedził go Fangio. Fangio był w stanie utrzymać prowadzenie do samego końca wyścigu. Błąd popełniony w gorączce wyścigów zmusił Collinsa do przedwczesnego przejścia na emeryturę.

Tylko siedmiu z dziewiętnastu zawodników przekroczyło linię mety, a pięciu najlepszych zwycięzców otrzymało punkty mistrzowskie. Dzięki temu Fangio wygodnie wyprzedził Stirlinga Mossa, który zajął drugie miejsce i przekroczył linię mety kilka sekund przed swoim kolegą z drużyny Maserati, Behrą. W klasyfikacji kierowców Collins stracił prowadzenie, ale wciąż był w stanie dokonać powrotu w ostatnim wyścigu GP i zdobyć tytuł mistrzowski.

Informacje o Classic Model Cars (CMC)

Ekskluzywne produkty połączone z najwyższą jakością wykończenia dają nam synonim niemieckiej marki Classic Model Cars. To prawdziwy ukłon w stronę ręcznie wykonywanych produktów, które zachwycają swoją niepowtarzalną elegancją oraz luksusem.

CMC to jedna z czołowych firm produkujących miniatury samochodów zabytkowych. Firma tworzy klasyczne oraz kolekcjonerskie modele samochodów przy użyciu autentycznych materiałów i tkanin.

Od 1995 roku CMC posiada własny zakład produkcyjny z wysoko wykwalifikowanymi inżynierami i pracownikami w Chinach. Efektem wielomiesięcznych badań są różnorodne modele klasycznych samochodów, które składane są ręcznie z ponad 1800 pojedynczych części. Marka wykorzystuje wysokiej jakości materiały, aby w pełni zachować „wierność oryginałowi” danego modelu samochodu.

Firma skupia się na wszystkich głównych i popularnych skalach kolekcjonerskich: 1:12, 1:18, 1:24, 1:43. Pierwszy wyprodukowany przez firmę model był w skali 1:24 - to kultowy Mercedes-Benz SSK z 1930 roku. Został zbudowany w 1995 roku i zdobył wiele prestiżowych nagród.

Każdy pojedynczy element jest starannie montowany ręcznie. Instrumenty na desce rozdzielczej są montowane osobno. Siedzenia pokryte są tkaniną lub skórą. Wykładzina podłogowa jest układana we wnętrzu i w bagażniku. W replikach odwzorowane są najmniejsze detale zgodne z oryginalnymi planami danego pojazdu.

Informacje o producencie

Atrybuty / szczegóły

SKU CMC-M-185
Producent CMC GmbH & Co. KG
Model M-185
Materiał Precyzyjny metalowy model wykonany ręcznie z 1161 części. Zdejmowana i zamykana maska silnika. Odchylana klapa wentylacyjna do przestrzeni na nogi kierowcy. Dokładna replika silnika V8 z akcesoriami, rurami i okablowaniem. Związane rury wydechowe wykonane z metalu. Trójkątna oś przednia z amortyzatorami i poprzecznym resorem piórowym, całość wykonana z metalu. Tylne zawieszenie z rurą De-Dion, poprzecznym resorem piórowym, popychaczami i amortyzatorami ciernymi, wszystkie wykonane z metalu. Chłodnica oleju zamontowana przed chłodnicą. Szczegółowa replikacja obiegu paliwa i oleju oraz układu chłodzenia. Zawiasowe, otwierane korki wlewu paliwa i oleju. Tapicerowany, obszyty skórą fotel kierowcy i zagłówek. Niezwykle realistyczne i perfekcyjnie wykonane koła ze szprychami i nyplami ze stali nierdzewnej zamontowane na aluminiowej obręczy. Autentycznie replikowane centralne nakrętki blokujące z gwintami prawoskrętnymi i lewoskrętnymi. Eleganckie wykończenie ręcznie w oryginalnym odcieniu i kolorze
Gwarancja 24 miesiące
Dodatkowe informacje Ręczne wykonanie. Możliwość przyczepienia tabliczki znamionowej

Zobacz katalog

Opinie

Brak opinii dla tego produktu.