Replika Alfa-Romeo 6C 1750 GS, 1930
Niezwykłe repliki klasycznych samochodów
SKU: CMC-M-138
Zobacz inne produkty z kategorii Prezenty dla fana aut, jachtów i motorów lub producenta CMC GmbH & Co. KG z wysyłką w 24 godziny
Opis
Gran Sport z 1930 roku był najbardziej fascynującym i odnoszącym sukcesy samochodem z serii Alfa-Romeo 6C 1750. Oryginalny pojazd, którego użyliśmy jako źródło naszej wysokiej klasy repliki, znajduje się w muzeum Alfa-Romeo Storico w Arese we Włoszech. Za niezwykły projekt tego Spydera odpowiadał słynny producent nadwozi Zagato.
W latach trzydziestych Alfa-Romeo nadal nie produkowało własnych nadwozi, ale kupiło: w przypadku 6C 1750 GS nadwozie pochodziło od producenta nadwozi Zagato. Okazało się to dobrym wyborem, ponieważ ponownie Zagato wykonał świetną robotę ze swoim charakterystycznym językiem projektowania. Czterometrowy samochód miał dwa koła zapasowe, które były schowane w tylnej wnęce. W przypadku złej pogody, tekstylny top oferował osłonę awaryjną lub ochronę przed deszczem. Uderzającą cechą tego samochodu były zdejmowane czerwone plastikowe osłony trzech reflektorów, które miały poprawić aerodynamikę pojazdu.
1750 GS był napędzany 6-cylindrowym silnikiem rzędowym, który opracował Vitorio Jano, genialny główny inżynier Alfa-Romeo. Generował niesamowite 85 KM przy 4500 obr./min. W kilku fabrycznych samochodach wyścigowych spawano głowice cylindrów (testa fissa), dzięki czemu mogły one osiągać obroty do 5000 obr./min, uzyskując wspaniałą moc 102 KM. Niezależnie od tego, czy jest wyposażony w 85, czy 102 KM, Gran Sport był doskonały. Dzięki niskiej masie całkowitej wynoszącej 920 kg i zmniejszonemu rozstawowi osi 2745 mm, który radykalnie poprawił jego prowadzenie, Gran Sport stał się najsłynniejszą Alfą-Romeo tamtych czasów. Liczne ważne zwycięstwa w całej Europie, takie jak Mille Miglia 1930 i 1931 oraz mokry wyścig Irish Tourist Trophy — żeby wymienić tylko kilka — sprawiły, że stał się niekwestionowanym dominatorem tamtej epoki wyścigów. Tylko rygorystyczny wyścig wytrzymałościowy 24-godzinnego wyścigu Le Mans okazał się zbyt trudny dla 6C 1750 GS.
Informacje o Classic Model Cars (CMC)
Stylowe produkty połączone z najwyższą jakością wykończenia dają nam synonim niemieckiej marki Classic Model Cars. To prawdziwy ukłon w stronę ręcznie wykonywanych produktów, które zachwycają swoją niepowtarzalną elegancją oraz luksusem.
CMC to jedna z czołowych marek produkujących miniatury samochodów zabytkowych. Firma tworzy klasyczne oraz kolekcjonerskie modele samochodów przy użyciu autentycznych materiałów i tkanin.
Od 1995 roku CMC posiada własny zakład produkcyjny z wysoko wykwalifikowanymi inżynierami i pracownikami w Chinach. Efektem wielomiesięcznych badań są różnorodne modele klasycznych samochodów, które składane są ręcznie z ponad 1800 pojedynczych części. Manufaktura wykorzystuje wysokiej jakości materiały, aby w pełni zachować „wierność oryginałowi” danego modelu samochodu.
Manufaktura skupia się na wszystkich głównych i popularnych skalach kolekcjonerskich: 1:12, 1:18, 1:24, 1:43. Pierwszy wyprodukowany przez firmę model był w skali 1:24 - to kultowy Mercedes-Benz SSK z 1930 roku. Został zbudowany w 1995 roku i zdobył wiele prestiżowych nagród.
Każdy pojedynczy element jest starannie montowany ręcznie. Instrumenty na desce rozdzielczej są montowane osobno. Siedzenia pokryte są tkaniną lub skórą. Wykładzina podłogowa jest układana we wnętrzu i w bagażniku. W replikach odwzorowane są najmniejsze detale zgodne z oryginalnymi planami danego pojazdu.
Atrybuty / szczegóły
SKU | CMC-M-138 |
Producent | CMC GmbH & Co. KG |
Model | M-138 |
Materiał | Ręcznie składany precyzyjny metalowy model z kierownicą po prawej stronie, zbudowany z 1800 pojedynczych części, z czego 1311 wykonanych jest z metalu. Wierna w skali, autentyczna replika nadwozia Spydera, dopracowana przez renomowanego konstruktora nadwozi Zagato. Metalowa oprawa wielu części ciała. Bardzo szczegółowy 6-cylindrowy silnik rzędowy, wraz ze wszystkimi agregatami, rurami i okablowaniem oraz zamontowaną z przodu sprężarką Rootsa i akcesoriami. Charakterystyczny przód Alfa Romeo ze słynnym potrójnym reflektorem. Reflektory wyposażone w siatkowe osłony chroniące przed uderzeniami kamieni. Czerwone czapki są zdejmowane. Dwuskrzydłowa maska silnika otwierana do oparcia na metalowych kołkach. Drobno tkana metalowa osłona chroniąca żeberka chłodnicy. Szyba przednia z półstałą metalową ramą montażową. Funkcjonalne drzwi montowane na precyzyjnie odwzorowanych zawiasach. Jeden boczny wlew zbiornika oleju umieszczony w kokpicie i jeden tylny wlew zbiornika paliwa wykonany ze stali nierdzewnej, każdy z otwieranym korkiem. Przestrzeń bagażowa z funkcjonalną pokrywą za składanym tekstylnym blatem. Bardzo szczegółowy kokpit z tapicerowanymi skórzanymi siedzeniami i wykończeniami drzwi. Precyzyjne odtworzenie deski rozdzielczej ze wszystkimi instrumentami i elementami sterującymi. Funkcjonalne wsporniki do mocowania dwóch kół zapasowych. Poluzowanie śruby z przetyczką zwalnia koła zapasowe. Idealnie okablowane koła z obręczą ze stopu lekkiego, szprychami i nyplami ze stali nierdzewnej. Odkręć centralne nakrętki blokujące (z gwintami zależnymi od strony prawo- i lewoskrętnymi), aby zdjąć koła. Dopracowane podwozie, w którym widoczne są „odlewane metalowe” osie przednie/tylne, a także drobne szczegóły mechanicznego zawieszenia hamulców, resorów piórowych i amortyzatorów ciernych, wszystkie wykonane z metalu |
Gwarancja | 24 miesiące |
Dodatkowe informacje | Ręczne wykonanie. Możliwość przyczepienia tabliczki znamionowej |
Zobacz katalog
Opinie
Brak opinii dla tego produktu.