Obrazy akrylowe
-
5 500,00 zł
-
5 500,00 zł
-
5 400,00 zł
-
Malarstwo współczesne na płótnie. Autor: Krzysztof Trzaska
10 000,00 zł -
Malarstwo współczesne na płótnie. Autor: Krzysztof Trzaska
10 000,00 zł -
Malarstwo współczesne na płótnie. Autor: Krzysztof Trzaska
10 000,00 zł -
Malarstwo współczesne na płótnie.Autor: Krzysztof Trzaska
10 000,00 zł -
Malarstwo współczesne na płótnie.Autor: Krzysztof Trzaska
10 000,00 zł -
Malarstwo współczesne na płótnie. Autor: Krzysztof Trzaska
10 000,00 zł -
"Brama zamknięta" akryl na płótnie z 2019 80 na 80 cm Syg: lewy dolny róg M.Ł 019 Tył: Małgorzata Łodygowska 2019 "Brama zamknięta" Zawerniksowany. Nie wymaga oprawy zamalowane boki. P
1 872,00 zł -
Malarstwo współczesne, obraz w oprawie. Autor: Krzysztof Trzaska
1 500,00 zł -
Malarstwo współczesne, obraz w oprawie. Autor: Krzysztof Trzaska
1 200,00 zł -
Malarstwo współczesne, obraz w oprawie. Autor: Krzysztof Trzaska
1 500,00 zł -
Malarstwo współczesne, obraz w oprawie. Autor: Krzysztof Trzaska
1 500,00 zł -
Malarstwo współczesne, obraz w oprawie. Autor: Krzysztof Trzaska
1 500,00 zł
Obrazy akrylowe są świetnym i oryginalnym dodatkiem do wnętrz
Malarstwo akrylowe w historii sztuki pojawiło się całkiem niedawno. Było ściśle związane z rewolucją przemysłową, postępem technicznym oraz szeroko rozumianym modernizmem. Ta technika powstała w latach 20. XX wieku. Farby akrylowe, bazujące na polimerach żywicy, zostały stworzone jako tani i trwały zamiennik farb olejnych. Korzystali z nich przedstawiciele takich gatunków sztuki jak fowizm, surrealizm czy dadaizm. Od tamtej pory wielu malarzy chętnie się po ten typ akcesoriów plastycznych.
Do dziś trwają spory, zarówno wśród artystów, jak i historyków i krytyków sztuki, nad wyższością malarstwa olejnego nad akrylowym oraz odwrotnie. Każda z tych metod ma niewątpliwie szereg wad i zalet. Akryl daje możliwość malowania na niemal każdym podłożu (wyjątkiem jest PCV, które wymaga nałożenia podkładu). Farby mają bardzo nasycone kolory, są dobrze napigmentowane oraz trwałe. Ponadto, w zależności od rodzaju żywicy użytej do produkcji, mają różne konsystencje, co znacząco rozszerza możliwości techniczne artysty.
Do wykorzystania mamy: farby w tubce lub puszce- dość płynne, w spreju oraz gęste żele, tzw. heavy body. Różne gęstości umożliwiają używanie takich narzędzi malarskich jak: pędzle syntetyczne i z naturalnym włosiem, gąbki do tapowania, szpachelki. Dlatego obrazy akrylowe wymagają od artysty dużych umiejętności.
Malarstwo akrylowe jest dzisiaj w modzie
Dalszy rozwój przemysłowy pozwolił na jeszcze większy wachlarz zastosowania technik artystycznych w obrębie akryli. Jako że są to farby szybkoschnące, aby ułatwić proces cieniowania, przechodzenia w siebie kolorów, zaczęto stosować opóźniacze schnięcia. Na rynku pojawiły się pasty strukturalne, śniegowe, woski postarzające, lakiery jedno i dwuskładnikowe do tworzenia spękań, a nawet preparaty z efektem rdzy. To wszystko jeszcze bardziej rozszerzyło możliwości kreacyjne malarzy. Pojawiły się nowe struktury i faktury powierzchni obrazów akrylowych.
Szeroki wachlarz wykorzystania technik plastycznych opartych na akrylu sprawia, że coraz więcej malarzy podejmuje tę drogę artystyczną. Zajmują się nią między innymi: Krzysztof Trzaska, Małgorzata Bańkowska, Tadeusz Baranowski, Agnieszka Osak.
Jak przechowywać akrylowy obraz?
Podczas wieszania rekomendujemy zachowanie odstępu pomiędzy ścianą i tyłem obrazu, aby mogła tam zachodzić naturalna cyrkulacja powietrza. Przede wszystkim należy unikać ekspozycji na ostre słońce, które może spowodować blaknięcie kolorów a nawet zmianę struktury farby. Lepiej nie wieszać obrazów w miejscach, gdzie znajduje się źródło ciepła, na przykład nad kominkiem. W przypadku obrazów w ramie bez szyby, warto pamiętać, że dym papierosowy jest wrogiem sztuki.
Utrzymanie w czystości dzieł sztuki bywa nie lada wyzwaniem. Obraz w ramie z szybą jest najłatwiej oczyścić. Wystarczy wytrzeć szkło i ramę zwilżoną ciepłą wodą szmatką. Obrazy akrylowe niezabezpieczone żadną taflą są dużo trudniejsze w pielęgnacji. Trzeba je delikatnie przecierać lub omiatać. Jeśli cokolwiek zaczyna dziać się z powierzchnią powłoki, nie należy próbować konserwować jej na własną rękę, ale oddać w ręce profesjonalistów zajmujących się konserwacją i renowacją. Pozwoli to uniknąć dalszych uszkodzeń i przez długie lata cieszyć się obcowaniem ze sztuką w domowym zaciszu.