Gustowny widok Kościół w San Paolo z XVIII wieku

Luksusowe antyki

9 322,00 zł

SKU: ANT-A826

Dostępność produktu: w magazynie

Wysyłka w: 1 dzień

Zadzwoń i zamów przez telefon:

+ 48 660 777 937 +48 577 036 777

W naszym portfolio mamy kilkaset tysięcy mebli antyków z Europy - napisz czego konkretnie szukasz - a My prześlemy propozycje

Administratorem twoich danych jest Platforma
Luxury Products Cylwik Spółka Jawna

Opis

Domenico Aspari San Paolo delle Monache Mediolan 1788. Piękny widok grawerowany metodą trawienia i rytowania, z oryginalną ramą i szkłem; Rama jest wykonana z hebanowanego orzecha. Arkusz został przeniesiony na płótno w 1800 roku. W dobrym stanie.

Widoki Mediolanu. Tabela ta opisuje kościół San Paolo w trzech czwartych, badając szczegóły fasady. Przestrzeń na pierwszym planie nie jest w tym przypadku zbyt zatłoczona. Doskonałe odbitki o wyrazistych liniach i delikatnych czerniach, należące do pierwszego nakładu wykonanego pod koniec XVIII wieku. Dużą uwagę, poprzez subtelne efekty światłocienia, poświęcono architekturze odgrywającej pierwszoplanową rolę.  Szerokie marginesy poza miedzianą krawędzią. Pod tytułem na tablicy widnieje napis: „JEJ EKSCELANCJI / Pani hrabio Do. Elisabetta Borromeo de Conti d’Aragona i urodzona jako markiza Cusani”. Pod widokiem po lewej stronie znajduje się podpis i data: „Domenico Aspar. Del ed Sculp. Milano 1788”, po prawej stronie znajduje się „Architecture by Gianbattista Crespi d. il Cerano”.

Włoski malarz, grafik i nauczyciel. Ze względu na sytuację ekonomiczną rodziny nie mógł regularnie uczęszczać na zajęcia, jednak dzięki wybitnym zdolnościom w pozyskiwaniu dobroczyńców mógł kontynuować naukę w Akademii w Ferrarze pod okiem Giuseppe Baldrighiego. Tutaj zainteresował się malarstwem i dekoracjami pałacu książęcego. Po przeprowadzce do Mediolanu niemal całkowicie zaprzestał malowania, by poświęcić się rytownictwu. Inspirował się stylem Piranesiego. Jako rytownik i karykaturzysta zilustrował La Corneide (1773) Giovanniego De Gamerry, znaczną część pierwszego włoskiego wydania Historii sztuki rysunkowej Winckelmanna (Mediolan 1779), The Events of Milan During the War with Frederick I (Mediolan 1778) i Of the Lombard Antiquities of Milan (Mediolan 1792-93, 4 tomy) Angelo Fumagallego. Konsekracja nastąpiła jednak wraz z szesnastoma Widokami Mediolanu, trawionymi i wykończonymi ryciną w latach 1786-1792, wznawianymi kilkakrotnie (ostatnio przez Vallardiego w 1808 r.) i które stały się niezwykle rzadkie i zasłużenie pożądane, jako jedyne godne stania obok wielkich rzymskich i weneckich przykładów.

Oryginalne meble antyczne oraz akcesoria wyposażenia, mogą być doskonałym pomysłem na urządzenie naszych wnętrz. Dzisiaj jest coraz więcej miłośników dobrej jakości starych produktów, które mają określoną charakterystykę i duszę. To ukłon w stronę historii, tworzenia i projektowania tradycyjnych oraz ponadczasowych mebli. Istnieje wiele różnych stylów w meblarstwie antycznym, a każdy z nich ma swoje wyróżniające się cechy.

Jest wiele różnych stylów cechujących antyczne meble, jednak możemy wyróżnić kilka najważniejszych. Meble eklektyzmu to wiek XIX, na który przypada miłościwie panujący styl biedermeierowski. Jego odmiany w początkowych latach tego stulecia to meble antyczne neogotyckie, gotyckie, rokoko, styl Ludwika Filipa, czy w końcu angielski styl Wiktoriański. Pod koniec wieku te style przechodzą w pseudo style klasycyzmu, renesansu i baroku.

Oryginalne meble w stylu Empire to okres między końcem XVIII a początkiem XIX wieku. Wszystko wzięło się od panowania Napoleona. Tam narzucono znaczne podobieństwo i nawiązania do zdobień rzymskich i greckich.

Meble klasycystyczne to styl Ludwika XVI, które także silnie nawiązują do architektury antycznej. Ciekawe i warte uwagi są wszelkie produkty antyczne w stylu rokoko oraz Ludwika XV. Następny jest barok, którego nazwa pochodzi od portugalskiego barocco – co w tłumaczeniu jest nieregularnie rozwiniętą perłą. Były to bardzo reprezentacyjne meble, które miały dosłownie ociekać blichtrem i pełnić znaczącą rolę w luksusie. Wyjątkowe, selektywnie używane materiały stosowano po to, aby jeszcze bardziej podkreślić wyniosły ton tych wyrobów.

Dzisiaj możemy obserwować, jak bardzo duży wpływ właśnie miał styl barokowy na dzisiejsze klasyczne meble, które są projektowane z dużym podobieństwem do dawnej epoki. Znaczącym także stylem jest renesans. Który rozkwitał w XV i XVI wieku i wywarł także duże piętno na sztukę tworzenia mebli. Styl renesansowy był dosyć ciężki i masywny. Używano brązowych bejc, a także gzymsy, mocne cokoły oraz płaskorzeźby. Na pewno można powiedzieć, iż były to dosyć specyficzne produkty, ale dał sporo nowych możliwości jak np. konstrukcja kredensu, czy ogólnie szeroko pojęte meble skrzyniowe. Tutaj także interesowano się mitologią i antycznymi czasami, więc podpory czy nogi przybierały formy zwierzęce.

Łapy lwa, głowy orła – to częsty widok właśnie w stylu renesansowym. Aktualnie sporo światowych marek odtwarza tak wykonane meble biorąc przykłady z twórców włoskich czy francuskich. To przejaw podziwu i dbania o historię najpiękniejszych renesansowych antyków. Należy pamiętać, że w każdym kraju inaczej postrzegano wytwarzanie mebli, więc każdy styl w danym państwie miał swój oddzielny charakter. To bardzo ważne, szczególnie przy wyszukiwaniu odpowiedniego dla swojego wnętrza luksusowego antyku.

Najważniejsze w stylowych meblach antycznych jest oryginalność. I to jest finalnie istotne z punktu klienta, ponieważ na rynku krąży wiele falsyfikatów. Marka Luxury Products dostarcza dokument potwierdzający zgodność produktu z faktycznym opisem i zdjęciem. Do Państwa dyspozycji mamy rzeczoznawców dzieł sztuki, historyków oraz ekspertów z całego świata.

Atrybuty / szczegóły

SKU ANT-A826
Producent Antyki
Model A826
Materiał drzewo hebanowe, szkło, płótno
Wymiary Wysokość: 62,2 cm Szerokość: 81,6 cm Głębokość: 2,2 cm
Wiek XVIII
Rok 1700
Przeznaczenie Do gabinetu

Zobacz katalog

Opinie

Brak opinii dla tego produktu.