Felice Zennaro, Macierzyństwo - Malowany czarnym dymem na ceramice owalnego naczynia do serwowania
Elitarne meble i akcesoria antyczne
SKU: ANT-A317
Dostępność produktu: w magazynie
Wysyłka w: 1 dzień
W naszym portfolio mamy kilkaset tysięcy mebli antyków z Europy - napisz czego konkretnie szukasz - a My prześlemy propozycje
Opis
Felice Zennaro, macierzyństwo, początek 1900 r., Malowany czarnym dymem na ceramice owalnego naczynia do serwowania. Czarny dym został następnie zablokowany utrwalaczem i malarz po mistrzowsku wykonał go od okiennic. U dołu napis „wykonany z dymem …… F. Zennaro “. W dobrym stanie, z wyjątkiem kilku drobnych rys.
Felice Zennaro, znany również jako Leppa, urodził się 8 października 1833 roku w miejscowości Pellestrina w prowincji Wenecja. Jego pierwsze szkolenie artystyczne odbyło się w Akademii Weneckiej, gdzie prawdopodobnie spotkał Natale Schiavoni, który w tym czasie osiadł już na stałe w mieście laguny. Następnie Zennaro przebywa w Mediolanie, w Akademii Brera, ucznia Giuseppe Bertiniego, studia często przerywane, aby móc dobrowolnie walczyć w wojnach o niepodległość z Austrią, czego dowodem są obrazy patriotyczne, takie jak La Battaglia della Bezzecca. dzieło skutecznej interpretacji dramatycznej (Mediolan, Museo del Risorgimento), w którym artysta został ranny i pozostawiony na śmierć. W 1865 r. Wystawił w zakupionym przez Towarzystwo Sztuk Pięknych Brera Turca, aw 1898 r. Przebywał w Turynie z obrazem Ingenuità e buon cuore; dwa lata później na mediolańskiej wystawie XIX-wiecznego malarstwa lombardzkiego wystawiał Pierwsze kroki. Nawet tematy związane z płcią Felice Zennaro często odnoszą się do eposu Risorgimento lub są z nim powiązane. Co więcej, jego działalność jako portrecisty jest interesująca, o czym świadczą obrazy: Autoportret, Portret hrabiego Francesco Annoni, Portret pani Cottini (Mediolan, Galeria Sztuki Współczesnej). Zmarł w Mediolanie 7 marca 1926 r. Jego prace znajdują się w Muzeum Risorgimento oraz w zbiorze portretów Ospedale Maggiore w Mediolanie.
Prestiżowe meble antyczne oraz akcesoria wyposażenia, mogą być doskonałym pomysłem na urządzenie naszych wnętrz. Aktualnie jest coraz więcej miłośników dobrej jakości starych produktów, które mają określoną charakterystykę i duszę. To ukłon w stronę historii, tworzenia i projektowania klasycznych oraz ponadczasowych mebli. Istnieje wiele różnych stylów w meblarstwie antycznym, a każdy z nich ma swoje wyróżniające się cechy.
Jest wiele różnych stylów cechujących antyczne meble, jednak możemy wyróżnić kilka najważniejszych. Meble eklektyzmu to wiek XIX, na który przypada miłościwie panujący styl biedermeierowski. Jego odmiany w początkowych latach tego stulecia to meble antyczne neogotyckie, gotyckie, rokoko, styl Ludwika Filipa, czy w końcu angielski styl Wiktoriański. Pod koniec wieku te style przechodzą w pseudo style klasycyzmu, renesansu i baroku.
Meble i akcesoria w stylu Empire to okres między końcem XVIII a początkiem XIX wieku. Wszystko wzięło się od panowania Napoleona. Tam narzucono znaczne podobieństwo i nawiązania do zdobień rzymskich i greckich.
Meble klasycystyczne to styl Ludwika XVI, które także silnie nawiązują do architektury antycznej. Ciekawe i warte uwagi są wszelkie produkty antyczne w stylu rokoko oraz Ludwika XV. Następny jest barok, którego nazwa pochodzi od portugalskiego barocco – co w tłumaczeniu jest nieregularnie rozwiniętą perłą. Były to bardzo reprezentacyjne meble, które miały dosłownie ociekać blichtrem i pełnić znaczącą rolę w luksusie. Wyjątkowe, selektywnie używane materiały stosowano po to, aby jeszcze bardziej podkreślić wyniosły ton tych wyrobów.
Dzisiaj możemy obserwować, jak bardzo duży wpływ właśnie miał styl barokowy na dzisiejsze klasyczne meble, które są projektowane z dużym podobieństwem do dawnej epoki. Znaczącym także stylem jest renesans. Który rozkwitał w XV i XVI wieku i wywarł także duże piętno na sztukę tworzenia mebli. Styl renesansowy był dosyć ciężki i masywny. Używano brązowych bejc, a także gzymsy, mocne cokoły oraz płaskorzeźby. Na pewno można powiedzieć, iż były to dosyć specyficzne produkty, ale dał sporo nowych możliwości jak np. konstrukcja kredensu, czy ogólnie szeroko pojęte meble skrzyniowe. Tutaj także interesowano się mitologią i antycznymi czasami, więc podpory czy nogi przybierały formy zwierzęce.
Łapy lwa, głowy orła – to częsty widok właśnie w stylu renesansowym. Aktualnie sporo światowych marek odtwarza tak wykonane meble biorąc przykłady z twórców włoskich czy francuskich. To przejaw podziwu i dbania o historię najpiękniejszych renesansowych antyków. Należy pamiętać, że w każdym kraju inaczej postrzegano wytwarzanie mebli, więc każdy styl w danym państwie miał swój oddzielny charakter. To bardzo ważne, szczególnie przy wyszukiwaniu odpowiedniego dla swojego wnętrza ekskluzywnego antyku.
Najważniejsze w prestiżowych meblach antycznych jest oryginalność. I to jest finalnie istotne z punktu nabywcy, ponieważ na rynku krąży wiele falsyfikatów. Marka Luxury Products dostarcza dokument potwierdzający zgodność produktu z faktycznym opisem i zdjęciem. Do Państwa dyspozycji mamy rzeczoznawców dzieł sztuki, historyków oraz ekspertów z całego świata.
Atrybuty / szczegóły
SKU | ANT-A317 |
Producent | Antyki |
Model | A317 |
Wymiary | Wysokość: 37 cm Szerokość: 28 cm Głębokość: 3 cm |
Wiek | XX |
Rok | 1901 |
Przeznaczenie | Do salonu |
Zobacz katalog
Opinie
Brak opinii dla tego produktu.