Jak inwestować w whisky?

Jak inwestować w whisky?

Nie od dziś wiadomo, że inwestowanie - zarówno w ujęciu krótko- jak i długoterminowym - to jeden z najlepszych sposobów na pomnażanie posiadanych środków finansowych oraz ich skuteczną ochronę przed inflacją.

Osoby zainteresowane poprawą swojej sytuacji majątkowej inwestują w różnorakie drogocenne przedmioty, na przykład w biżuterię, dzieła sztuki, czy też nieruchomości. Co ciekawe, do Polski relatywnie niedawno dotarł trend na lokowanie pieniędzy w nietypowych wyrobach, a mianowicie – w trunkach wysokoprocentowych, spośród których największą popularność wśród rodaków zaskarbiło sobie whisky.

Jak w nie inwestować oraz jakiego zwrotu z poczynionego wkładu można się spodziewać? Tym zagadnieniom przyjrzymy się nieco bliżej w ramach dzisiejszego artykułu!

Jak inwestować w whisky?

Przede wszystkim określić musimy, jakim dysponujemy budżetem – jeżeli jest to kilkaset złotych, warto pokusić się o jedną butelkę trunku wysokiej jakości, jeśli jednak fundusze na to pozwalają, korzystnym okazać się może nabycie od kilku do kilkunastu egzemplarzy renomowanego produktu, który z biegiem czasu będzie tylko i wyłącznie zyskiwał na wartości.

Aby jednak było to możliwe, nie możemy w żadnym wypadku uciekać się do whisky standardowych, które to nabyć można bez większych trudności w każdym niemalże sklepie z alkoholami z wyższej półki. Interesować nas powinny przede wszystkim edycje limitowane oraz kolekcjonerskie, które to w danym roku wyprodukowano jedynie w ograniczonej ilości egzemplarzy. Będzie to bowiem gwarancją, że w naszym kraju bądź też na świecie nie pojawi się więcej napitków o danej specyfice.


Co więcej, znaczna liczba producentów opatruje swoje produkty cechujące się ograniczonym nakładem specjalnymi certyfikatami i poświadczeniami autentyczności, pozytywnie przekładającymi się na cenę ich sprzedaży po kilku lub kilkunastu latach, kiedy to uznamy, że chcemy spieniężyć nasze „płynne złoto”.
Niezwykle istotnym jest także zaopatrzenie się w odpowiedni typ whisky, który cieszyć się będzie największym zainteresowaniem wśród kolekcjonerów oraz potencjalnych nabywców. Jak wynika z informacji publikowanych na portalach branżowych przez ekspertów w branży, inwestor powinien posiadane środki przeznaczyć na zakup trunków typu single malt, zachwycających swoim wyrazistym, jednolitym smakiem. Tak zwane blendy, a więc mieszanki kilku rodzajów alkoholi bazowych oraz destylatów co prawda mogą być równie interesujące w kwestii smaku, jednakże ich specyfika sprawia, że są one przez koneserów cenione w znacznie mniejszym stopniu.

Niebagatelne znaczenie dla stopnia, w jakim będziemy mogli zarobić na raz nabytym wyrobie alkoholowym ma również renoma destylarni z jakiej on pochodzi. W sytuacji, gdy nie dysponujemy zbyt rozległym doświadczeniem w tym aspekcie, powinniśmy skorzystać z porad weteranów, którzy na inwestowaniu w whisky zjedli już przysłowiowe zęby, bowiem to właśnie oni będą w stanie z dużą dozą prawdopodobieństwa doradzić nam najlepsze marki z siedzibami zlokalizowanymi we Francji, Anglii, Hiszpanii, czy też Szkocji. Bazując na ich podpowiedziach będziemy mogli je potem dostosować do naszego budżetu, a następnie dokonać zakupu trunku, który w najpełniejszym stopniu wpisze się w nasze oczekiwania oraz preferencje. Możemy także ze swojej strony zaproponować czytelnikom, aby nabywali oni whisky w ciekawych opakowaniach albo też przelewane do unikatowych, jedynych w swoim rodzaju butelek. Nie tylko doda im to kunsztu oraz zapewni intrygujący wygląd, ale także pozytywnie przełoży się na zwrot z poczynionej inwestycji.

Każda osoba, która choć odrobinę zna się na alkoholach z pewnością będzie wiedziała, że im starszy trunek, tym jest on kosztowniejszy, ale i też tym szybciej zyskuje on na wartości z biegiem kolejnych miesięcy lub lat. Pamiętać jednak należy o złotej zasadzie – do wieku napoju alkoholowego wlicza się tylko i wyłącznie okres, w którym faktycznie leżakował on w specjalnie przystosowanych do tego celu beczkach bądź im podobnych pojemnikach, nabierając tym samym unikatowego smaku oraz aromatu…nie natomiast oczekiwał na zakup w butelce.


Warto posłużyć się w tym miejscu przykładem – whisky wyprodukowane w roku 1990, które to następnie w beczkach leżakowało przez okres dziesięciu lat (do roku 2000), po czym przechowywane było przez kolejne 24 lata w butelce nie może być uważane za trunek 34-letni, a za 10-letni. Należy być oczywiście świadomym faktu, iż każdy kolejny rok spędzony w takich sprzyjających dojrzewaniu i nabieraniu wyjątkowego charakteru warunkach przekłada się na dziesiątki jeżeli nie setki złotych, o które wzrośnie ostateczna cena produktu końcowego!

Słowem zakończenia

W taki właśnie sposób przedstawiają się główne zasady, które należy wziąć pod rozwagę jeżeli chodzi o inwestowanie w whisky, z którymi to jak najbardziej warto zaznajomić się bliżej, a potem wdrożyć je w życie – szczególnie jeżeli marzy nam się stanie się szczęśliwymi posiadaczami trunku doskonałej jakości, o ciekawej historii oraz leżakowanego przez wiele kolejnych lat. To właśnie taki wyrób pozwoli nam następnie osiągnąć nadspodziewanie korzystny zwrot z inwestycji, który to będziemy mogli przeznaczyć na powiększenie swojej kolekcji luksusowych alkoholi lub też zakupić za niego inne elitarne dobra, które da się z biegiem czasu odsprzedać z niemałym zyskiem!

Czytaj również

A czy Twój biznes już inwestuje w papierowe torby na zakupy?

A czy Twój biznes już inwestuje w papierowe torby na zakupy?

Nie wystarczy dziś dobrze zapakować produkt – trzeba umieć zapakować wartości, które za nim stoją. Klienci coraz częściej podejmują decyzje zakupowe nie tylko na podstawie ceny czy jakości, ale też tego, jak firma podchodzi do kwestii zrównoważonego rozwoju. Dlatego pytanie o inwestycję w ekologiczne torby papierowe staje się dziś pytaniem o to, czy marka chce być nowoczesna, odpowiedzialna i konkurencyjna. W tym tekście znajdziesz konkrety: dlaczego plastik odchodzi w zapomnienie, co daje papier – i jaką wartość wnosi marka, która naprawdę zna się na rzeczy. Przyjrzyjmy się temu krok po kroku.

W jakie diamenty najlepiej inwestować?

W jakie diamenty najlepiej inwestować?

Ponoć kobiety kochają diamenty. Jednak nie tylko. Uwielbiają je również inwestorzy. Dlaczego? Ponieważ wraz ze złotem i sztuką są stabilnym sposobem lokowania kapitału. Co jakiś czas na aukcjach w renomowanych domach takich jak Sotheby's czy Christies pojawiają się unikatowe diamenty o niezwykłej wielkości czy przejrzystości, kolorowe i niezwykle rzadkie fancy diamenty czy dzieła sztuki jubilerskiej. Zainteresowanie inwestorów i kolekcjonerów za każdym razem przekracza oczekiwania, a ostateczne ceny - estymację. Jednak aby inwestowanie w diamenty to nie jedynie polowanie na unikaty, a świadome i bezpieczne wybieranie. Jak zatem kupować diamenty? Czy nadal warto inwestować w kamienie szlachetne?

Czy zakup wina to dobra inwestycja?

Czy zakup wina to dobra inwestycja?

Alkohol znany jest ludzkości od dawna. Dlaczego zatem napój, który jest tak powszechny i niemal każdy potrafi go wykonać we własnym domu ma być inwestycją? Paradoksalnie coś tak powszechnego jak butelka wina może być doskonałą inwestycją i sposobem na dywersyfikację kapitału. Jednoznacznie i stabilnie zjawisko to potwierdzają cykliczne aukcje unikatowych butelek w Sotheby's czy Christies, które rozpalają wyobraźnię inwestorów. Są one doskonałym przykładem na zainteresowanie winem. Z drugiej strony dystrybutorzy oraz producenci tego trunku na szeroką skalę coraz częściej notują spadki. Oznacza to wahania na rynku akcji i aktywów. Natomiast wielu właścicieli lokalnych winnic, widząc spadki sprzedaży kolejnych roczników alkoholu, rozszerza swoją ofertę o zwiedzanie i degustację i otwiera się na turystów na wzór szkockich destylarni. Zatem czy warto inwestować w wino? Czy zakup wina ciągle się opłaca? 

Wirtualny adres w Warszawie – prestiżowa lokalizacja dla Twojej firmy!

Wirtualny adres w Warszawie – prestiżowa lokalizacja dla Twojej firmy!

We współczesnym środowisku biznesowym, znaczenie prestiżowego adresu jest często niedoceniane. Takie rozwiązanie nie tylko zwiększa wiarygodność firmy, ale także odgrywa ważną rolę w kształtowaniu wizerunku marki. Dla organizacji szukających możliwości ugruntowania swojej pozycji na rozwijającym się rynku europejskim Warszawa oferuje doskonałą okazję. Dlaczego warto wybrać właśnie tę lokalizację?