
W świecie handlu internetowego detale nabierają coraz większego znaczenia. Klienci zwracają uwagę już nie tylko na ceny, ale także na całe doświadczenie związane z zakupem, w tym na sposób zapakowania towaru. Z tego powodu jakość konfekcjonowania jest tak istotna. Jednocześnie przy rosnącej liczbie zamówień kluczowa staje się również szybkość realizacji. Jak pogodzić te wymagania? Poznaj możliwości outsourcingu konfekcjonowania towarów.
Czym właściwie jest konfekcjonowanie towaru?
Konfekcjonowanie towaru w e-commerce to pojęcie, które należy rozumieć przede wszystkim jako proces przygotowania produktu do sprzedaży lub wysyłki. Obejmuje ono wszystkie działania, które muszą wydarzyć się w drodze z magazynu do rąk kuriera. To pakowanie, składanie zestawów, etykietowanie, foliowanie, dołączanie insertów czy personalizacja paczki.
W e-commerce konfekcjonowanie nabiera jeszcze większego znaczenia. W tym przypadku opakowanie często jest jedynym fizycznym „łącznikiem” klienta z Twoją marką. Pudełko i jego zawartość odpowiadają zatem za pierwsze wrażenie – a to może znacząco wpłynąć na odczucia osoby kupującej. Jeśli zależy Ci na powracających klientach, przemyślane konfekcjonowanie towarów to coś, co trzeba uwzględnić w prowadzonych działaniach.
Fot. catipack.pl
Kiedy warto zlecić konfekcjonowanie towaru?
Nie każdy sklep musi dbać o konfekcjonowanie towaru we własnym zakresie. Wręcz przeciwnie – coraz więcej firm z sektora e-commerce woli zlecać to specjalistom.
Zastanów się nad outsourcingiem konfekcjonowania, gdy:
• Twoja firma rośnie szybciej niż możliwości w zakresie konfekcjonowania towaru,
• sprzedajesz towar sezonowy i odnotowujesz duże skoki zamówień w określonych terminach,
• chcesz wprowadzić zestawy produktów lub zestawy prezentowe,
• wysyłasz produkty premium i zależy Ci na estetyce opakowania oraz Unboxing experience,
• zdarzają Ci się pomyłki związane z pakowaniem zamówień,
• nie masz czasu lub zasobów, aby położyć większy nacisk na konfekcjonowanie.
Co możesz zlecić zewnętrznej firmie?
Jeśli zdecydujesz się na outsourcing konfekcjonowania, warto wybrać firmę, która specjalizuje się w kompleksowym pakowaniu produktów, np. Catipack.
Pakowanie i kompletowanie zestawów
Kosmetyki, świece, herbaty czy gadżety reklamowe to tylko niektóre z grup produktów, które nadają się do łączenia w zestawy. Można stworzyć gotowe sety – na prezent, kampanię promocyjną albo jako limitowaną edycję. Każdy zestaw może być owinięty bibułką z logo, przewiązany wstążką, włożony do pudełka czy zapakowany w eko karton. Możliwości pakowania są niezwykle szerokie, a specjaliści nie tylko pomogą Ci wybrać odpowiednie rozwiązania, ale też wyręczą przy kompletowaniu i pakowaniu zestawów.
Etykietowanie i insertowanie
Potrzebujesz nakleić etykiety z kodami, a może dołożyć do przesyłki voucher czy ulotkę? Żaden problem. Etykietowanie to proces, który pozwala przyspieszać procesy konfekcjonowania towaru, a insertowanie oraz personalizacja paczek ułatwiają budowanie trwałych relacji z odbiorcami.
Personalizacja paczek
Twoi klienci zwracają uwagę na detale? Możesz zlecić dodanie spersonalizowanych kart z podziękowaniem, ręcznie wypisanych życzeń czy dopasowanych kolorystycznie wypełnień. To mała rzecz, która robi duże wrażenie i poprawia Unboxing experience. Dzięki temu Twoje paczki stają się wyjątkowe i zapadają w pamięć.
Fot. catipack.pl
Zlecenie konfekcjonowania – dlaczego to się opłaca?
Na pierwszy rzut oka outsourcing konfekcjonowania wygląda jak dodatkowy wydatek, ale w rzeczywistości daje szereg korzyści. Decydując się na tego typu usługi:
• oszczędzasz czas poświęcany na kompletację, pakowanie i inne powiązane czynności,
• zyskujesz miejsce, ponieważ nie musisz przechowywać materiałów do pakowania,
• minimalizujesz błędy, a odpowiedzialność za ewentualne pomyłki spada na zewnętrzny podmiot,
• podnosisz standard obsługi, ponieważ klienci dostają paczki, które doskonale się prezentują.
Zlecając konfekcjonowanie towaru, masz pewność, że będzie zrealizowane szybko i bezbłędnie. Sam możesz natomiast poświęcić swój czas na najważniejsze aspekty działalności. Zaufaj ekspertom, takim jak Catipack, a szybko przekonasz się, dlaczego tak wiele firm zleca konfekcjonowanie.
Artykułs sponsorowany