
Światowej sławy projektanci czy najsłynniejsze domy mody. A z drugiej strony cenione przez użytkowników marki sportowe. Oprócz dbałości o jakość wykonania teoretycznie dzieli je wszystko, jednak wiele z nich decyduje się na współpracę i połączenie obu stylów. Oto najpopularniejsze kolaboracje i niesamowite kolekcje stworzone wspólnie przez marki modowe i sportowe.
Świat wielkiej mody i sportu przenika się coraz częściej. Znane marki luksusowe coraz chętniej podejmują współpracę z producentami odzieży sportowej, a każda strona ma w tym swój cel. Pasjonaci i profesjonalni zawodnicy coraz częściej oczekują od ubrań treningowych nie tylko komfortu i walorów praktycznych, ale również oryginalnego wyglądu. Luksusowe marki szukają z kolei sposobu na dotarcie do szerszej społeczności. Jakie są najbardziej znane współprace? Jaki jest ich efekt?
1. Adidas & Gucci
Sport, luksus, a do tego styl retro. To właśnie efekt kolaboracji jednego z największych producentów odzieży sportowej na świecie i jednej z najbardziej znanych luksusowych marek ubrań i akcesoriów. Kolekcja stworzona wspólnie przez niemiecką firmę adidas i dom mody Gucci. Za projekty odpowiada przede wszystkim dyrektor kreatywny włoskiej firmy Alessandro Michele, który postanowił połączyć charakterystyczne elementy obu producentów. To choćby znane na całym świecie trzy paski, logo trefoil czy monogram GG. Kolekcja obejmuje m.in. szorty, czapki typu bucket, torby, a także sukienki czy najbardziej znane modele butów, w tym uwielbiany przez Michele wariant Gazelle. A do tego ekskluzywne mokasyny w wersji damskiej i męskiej, buty na koturnie i klapki. Wszystko utrzymane w style retro, czyli m.in. dużo kolorów z przewagą brązów i beżów, swobodny krój, rozszerzane nogawki czy długie skarpety.
2. Karl Lagerfeld X Puma
Jeden z najbardziej rozpoznawalnych projektantów mody na świecie. Karl Lagerfeld był również fotografem czy dyrektorem artystycznym Chanel. Tworzył perfumy i kosmetyki dla kobiet. Przez pewien okres kierował także włoskim domem mody Fendi, choć większość osób kojarzy głównie jego kolekcje sygnowane po prostu imieniem i nazwiskiem. Puma to z kolei kolejna marka odzieży sportowej pochodząca z Niemiec. Co ciekawe, jej założycielem był Rudolf Dassler, brat twórcy adidasa Adiego. W 2018 roku Puma obchodziła okrągłe pięćdziesiąte urodziny. Z tej okazji jej właściciele zaprosili do współpracy słynnego Karla Lagerfelda. Efektem była kolekcja nazwana SUEDE 50, od najbardziej znanego modelu butów tej marki. Oprócz nich znalazły się w niej także m.in. bluzy, spodnie, plecaki, torby na ramię czy czapki z daszkiem. Większość ozdobiona zabawnymi grafikami, inspirowanymi stylem projektanta, czuli smokingiem, białym kołnierzykiem i czarnymi okularami.
3. Fila & Fendi
Fila to znana na całym świecie kultowa marka sportowa. To bowiem nie tylko symbol najwyższej jakości produktów dla fanów aktywności fizycznej, ale także ikona streetwearowego stylu. Powstała w 2011 roku we Włoszech, a początkowo dostarczała sprzęt i ubrania wyłącznie dla alpinistów. Fendi to z kolei luksusowy dom mody wywodzący się tego samego kraju, założony przez parę Adele i Edoardo Fendich. Znany jest głównie z produkcji torebek, butów i futer. Pierwszy sklep Fendi został otwarty w 1918 roku w centrum Rzymu. Co ciekawe, logo dla Fendi w 1965 roku zaprojektował Karl Lagerfeld.
Wspólna kolekcja obu marek została nazwana Fendi Mania. Oferuje m.in. kurtki bomberki, komplety dresowe czy buty sportowe, a także płaszcze, sukienki i futra. Cechą wspólną wszystkich produktów są duże logotypy, czyli trend obecnego sezonu.
Warto pamiętać, że Fila to również producent profesjonalnego sprzętu sportowego, przede wszystkim wrotek, rolek i akcesoriów do skatingu. Stylowe modele dla dzieci, kobiet i mężczyzn można znaleźć teraz w sklepie sportowym Sportano.
4. Supreme & Louis Vuitton
To najsłynniejszy producent luksusowych torebek i akcesoriów podróżnych. Produkty z charakterystycznym logo LV uwielbiane są przez celebrytów, gwiazdy sportu czy sławnych aktorów. To jednocześnie najczęściej podrabiana ekskluzywna marka na świecie. Szacuje się, że jedynie 1% wszystkich torebek sygnowanych przez Louis Vuitton to artykuły oryginalne, pochodzące z oficjalnej dystrybucji. Supreme to marka rodem ze Stanów Zjednoczonych, zajmująca się produkcją odzieży i akcesoriów dla młodzieży oraz fanów skatingu. Cieszy się ogromną popularnością także w środowisku hip-hopowym.
Wspólna kolekcja Supreme i Louis Vuitton to nie tylko ubrania i dodatki, ale także walizki oraz wszelkie akcesoria podróżne, a nawet deskorolki. Choć obie marki są symbolem zupełnie dwóch różnych stylów, to ich połączenie wyjątkowo przypadło do gustu użytkownikom na całym świecie. Czerwony kolor używany przez Supreme i monogram LV, użycie najwyższej jakości materiałów i skóry naturalnej sprawiają, że cała kolekcja prezentuje się rzeczywiście bardzo oryginalnie. Czy zachowana została estetyka, to oczywiście już rzecz gustu. Z pewnością jednak współpraca zapewniła obu markom jeszcze większy rozgłos i zainteresowanie, a przecież o to w tym wszystkim chodziło.
ARTYKUŁ SPONSOROWANY